Većina žena želi imati tijelo sa malo izraženom muskulatorom, ali ne premršavo. Žele imati izraženu mišićnu definiciju, posebno na rukama, stomaku, zadnjici i nogama.

Kako bi postigla ovaj cilj, prosječna žena treba izgubiti suvišno masno tkivo i povećati procenat mišićne mase.

Postizanje prave linije kod žene nije ništa drugo nego kombinacija izražene mišićne mase i veoma nizak nivo tjelesne masti.

Salčin: Jača i čvršća muskulatura ženi pomaže da ”sporije stari”

Kada bi samo izgubila suvišno masno tkivo bila bi mršava, jer žena sama po svojoj konstituciji ima skroz minimalno izražene mišiće. Kako se to ne bi desilo žena se mora podvrgnuti treninzima sa ozbiljnijim kilažama.

Često imamo priliku vidjeti po fitness centrima kako žene dižu minijaturne bučice od jedan ili dva kilograma, ali ta minimalna kilaža neće joj nimalo pomoći kod izgradnje mišića.

Kada se u kombinaciji spomene žena i dizanje tegova, često ćemo naići na negodovanje i odbojnost jer će većina ljudi reći da će dizanje tegova ženu učiniti “nabildanom”.

Osvrnimo se malo oko sebe i zapitajmo kada smo u životu vidjeli “nabildanu” ženu?

Naravno, odgovor je – nikada. Nikada niko od nas nije vidio uživo ženu sa prevelikim mišićima. Razlog tome je taj da žena po svojim genetskim sposobnostima jako teško dobija na mišićnoj masi, odnosno jako teško povećava obim svojih mišića, bez obzira koliko često i naporno trenira sa tegovima, što ne znači da ne može ojačati mišiće tim treningom.

Hormon koji direktno regulira rast mišića je testosteron, a prosječni nivo testosterona kod žene jedva iznosi pet do deset posto ukupne količine istog hormona kod muškarca.

Jedno istraživanje je pokazalo da je posttrenažni nivo testosterona kod muškarca 45 puta veći nego kod žene, i to nije čudno jer trening sa opterećenjem kod žena aktivira estradiol (tip estrogena) i kortizol.

Ukoliko ste žena i trenirate sa opterećenjem, nikada vam se neće desiti da se osjećate “nabildanom” i mišićavom. To se dešava samo kod profesionalnih sportašica koje žive od toga i koje, pored treninga sa tegovima, uzimaju sva pomoćna sredstva, počevši od dopunske prehrane, steroida i ostalih supstanci.

Ukoliko ste još uvijek neodlučne da li da počnete sa treningom koristeći tegove, evo nekoliko naučno-zdravstvenih činjenica koje podržavaju taj vid treninga za ženu:

– Šanse za dobijanje bolesti kao što su dijabetes, visok krvni pritisak ili rak u velikoj količini su smanjene.

– Vaše kosti jačaju.

– Metabolizam ubrzava, brže sagorijeva energiju, a to vam pomaže da ostanete fit.

– Kvalitet vašeg života povećava se.

– Imunološki sistem organizma postaje itekako jači…

Kada govorimo o izgledu, trening sa tegovima ojačat će mišiće i samim tim vaš cjelokupni imidž bit će kvalitetniji. Čisti, zategnuti i definisani mišići učinit će da tijelo žene izgleda jako i njegovano.

Ukoliko vam ni ovi razlozi nisu dovoljni da se odlučite na trening, evo još nešto:

Jača i čvršća muskulatura ženi pomaže da “sporije stari”. To znači da će tragovi starosti na vama biti uveliko manji ukoliko budete redovno trenirali.

I na kraju, drage dame, vrijeme je da ostavite roze i ljubičaste “tegove” od jednog kilograma i da u ruke uzmete ozbiljnije tegove sa ozbiljnijom kilažom koji će vam pomoći u održavanju vitke figure i kondicije.

Pripremio: Sanjin Salčin, mr. sporta

Komentari