Paradajz je jedan od omiljenih dodataka mediteranskim jelima, a postoji pravo bogatstvo različitih vrsta ove biljke. Veliki, mali, crveni, žuti ili smeđi, paradajz štiti zdravlje, a za razliku od većine namirnica, najviše pruža ako se termički obradi.

Paradajz ima i svoje mjesto u Guinnessovoj knjizi rekorda, pa je tako 2013. godine izvagana ona najveća od 3,51 kilograma.

Zdrastvene blagodati

Paradajz ima toliko zdravstvenih blagodati da ih naučnici ne stignu sve objaviti, a najpoznatija korist je što sadrži likopen, najjači antioksidans iz grupe karotenoida, koji pomaže u borbi protiv nakupina ćelija raka te štiti zdravlje srca.

Kuhani paradajz bolji je izbor ako obraćate pažnju na zdravlje jer tako oslobađa više likopena i ostalih nutrijenata.

Paradajz sadrži vitamine A i C, kalcij i kalij. Kako stoji u knjizi “Intake of Carotenoids and Retinol in Relation to Risk of prostate Cancer,” dr. Edwarda Giovannuccia, sa Univerziteta Harvard, svakodnevna konzumacija paradajza, soka ili umaka može kod muškarca smanjiti rizik od nastanka raka prostate za 21-43 posto.

Sok od paradajza prirodno snižava povišen holesterol. Obiluje vlaknima, ali i niacinom koji se godinama koristi kao prirodan način liječenja visokog holesterola.

Čistu kožu

Paradajz djeluje blagotvorno na kožu – zatvara pore te hladi kožu lice. Obiluje vitaminima A i C. Antioksidansi u paradajzu pogoduju masnoj koži, jer smanjuju lučenje sebuma u području T-zone i zatvaraju pore. Za trenutni efekt, uzmite pulpu iz paradajza i lagano trljate po licu.

Štiti kožu od opekotina

Paradajz koži pomaže u prirodnoj borbi protiv bora i opekotina izazvanih sunčevim zrakama. Paradajz sadrži antioksidans likopen čiji se nivo kuhanjem dodatno povećava. Ako jedete veće količine, već za tri mjeseca povećat ćete nivo prirodne zaštite kože od opekotina.

Veće konzumiranje paradajza povećava i nivo prokolagena u organizmu. Radi se o molekuli koja održava strukturu i elastičnost kože.

Za savršenu liniju

Paradajz ima malu energetsku vrijednost (samo 18 kcal na 100 grama), a sadrži čak 94 posto vode. Ako ste na dijeti, paradajz radi za vas. Kako ima vrlo malo kalorija, možete ga jesti umjesto grickalica tokom dana.

Komentari