Koliko puta ste čuli da pridržavanje dijeta, a posebno onih koji vam u kratkom periodu prepolove kilograme i upropaste zdravlje nikako nije preporučljivo? Ukratko: dijete nisu zdrave i trebalo bi ih izbjegavati.

To znaju mnoge vitke osobe koje nikada nisu držale dijetu, a za to su imale dobar razlog.

– Dijete prosto ne funkcioniraju – kaže Carla Heiser, specijalist za metaboličku medicinu i certificirani nutricionista.

U nastavku vam donosimo devet Carlinih pravila za osobe koje žele reguliratu prehranu i povesti računa o svojoj figuri.

Svaki dan nije dan za čašćavanje sebe i pravljenje slatkih delicija

Ljudi koji ne drže dijetu spadaju u onaj krug osoba koje će u trenutku kada im kolega ponudi tortu ili krofnu, znati da kažu ne, jer su već prethodnog dana imali prijateljsko veče kada su i pili i jeli prilično.

Takve osobe znaju kad se trebaju počastiti nekim slatkišem, izvesti na masnu večeru, ali isto tako znaju i da ne trebaju svaki dan napraviti neku gozbu. To svakako ne znači da će, kada odu na rođendan kod prijateljice, odbiti čašu vina i krišku torte, nego da će sutra malo odmoriti od slatkiša. Carla smatra da su dijete pogrešne jer vas ograničavaju, a to vi sami trebate raditi, odnosno dozirati “grešne” poslastice.
Zato ako ste veći fan slanog, pokušajte smanjiti slatko i obrnuto.

Ne trošite vrijeme ni novac na dijetsku prehranu

Hrana sa malo kalorija i masti zvuči dobro u teoriji, ali problem je u tome što takve namirnice teže varite i što su pune ugljikohidrata.

– To će uvjetovati da se u tijelu taloži šećer, a samim tim i višak kilograma – kaže Heiser i naglašava da kompanije imaju tendenciju da iz te hranu potpuno izbace masno, i dodaju šećer, so i aditive.

– Čitajte stalno sastojke, to je jedan od način da se educirate i da znate šta i u kojoj mjeri unositi.

Savjet: Kupujete svježe i provjerene namirnice i sami pripremajte jela.

Ne postoji hrana koja je “loša”

Kelj je zdrav i dobar, a mafini i krofne loše.

Studije su pokazale da kada mozgu govorite kako je čokolada loša za vas, počinjete krizirati i željeti još više čokoladu. Naravno, tada se u vama javlja savjest koja čini da se osjećate loše i neodlučno jer želite jesti nešto što je loše.

Kako biste bili u dobroj “vezi” sa hranom, izbacite to “loša“ hrana iz svijesti i samo povedite računa koliko i u kojoj mjeri šta konzumirati. I da, čokolada nije loša, ona je fenomenalna.

San, san i san!

Ako želite imati dobar BMI (indeks tjelesne mase) san je na samom vrhu prioriteta. Čak i kada se želite probuditi ranije, mnogi ljekari savjetuju da nastavite spavati jer je san osnova i ključ svega.

– Nedostatak sna stvara hormonske poremećaje koji isto utječu na težinu i povećavaju apetit za visoko kaloričnom hranom. Također, imajte na umu da neispavani nećete imati snage vježbati kako treba.

Prepustite se nekad i kaloričnoj hrani

Ljudi koji ne drže dijete imaju običaj otići u McDonalds, pojesti knedle sa šljivama i duplu porciju pomfrita. Čak i ako vam ovakva hrana neće ići na ruku, oprostite sebi i već sljedeći dan vratite se na reguliranu prehranu. Kada ste sretni, imate puno bolji indeks tjelesne mase i bolji odnos prema hrani, pokazuje nekoliko studija.

Tretirajte sebe tako da ohrabrite i nagradite sebe.

Trudite se da ne pijete gazirana pića

Alkohol, bijelo, roze i crno vino smatra se jednim od ključa dobrog i dugoročnog zdravlja, pa kad god poželite gazirano, naš savjet je da prije popijete čašu rozea nego slatka, gazirana pića.

– Gazirana pića šalju mozgu želju za još i još šećera, i stvaraju zavisnost kod mnogih – smatra Dr. Shemerk.

Ljudi koji ne drže dijete vole kuhati

Zdrava prehrana nije ni dosadna, ni neukusna. Dovoljno je poigrati se sa začinima i opcijama. Jaja možete pripremiti na milion načina, zeleno povrće također, a tek meso. Ljutina će ubrzati metabolizam, a vi sami ćete znati šta unosite u tijelo.

Ne brojite kalorije

Velika je razlika između toga kako vaše tijelo sagorijeva 1.000 kalorija fast food hrane, a kako 1.000 kalorija zdrave hrane. Umjesto da brojite kalorije, fokusirajte se na to da u tanjiru imate dosta proteina (riba, meso, tofu), povrće i zdrave masti.

Unosite šećer pametno

Šećer nikako nije dobar za vas na duže staze, ali i ljudi koji nisu na dijeti unose šećer, ne odriču ga se.

– Šećer možete unositi u nekoj mjeri, poslije toga on se pretvara u salo – tvrdi Heiser.

Vrlo je važno procijeniti koliko je vašem tijelu potrebno kako bi povratili energiju. Da li je to šaka suhog grožđa i neko voće, ili nekoliko čajnih kolača sa čokoladom?

Komentari