Omiljeni modni dodatak dama, koje drže do svog izgleda, “Burberry mantil najpoznatiji je na svijetu, ali također je i među najskupljim komadima ove vrste.

Ako ste se ikada pitali po čemu je on toliko poseban i da li vrijedi za njega dati dvije hiljade eura, saznajte u nastavku:

Ime! To je ono što pravi razliku. Uglavnom je to stara dobro poznata priča u svijetu mode. Ali, da nije sve u imenu već u ovom slučaju isključivo u izradi, dokazuje “Burberry.”

Krenut ćemo od početka.

U jednom istraživanju provedenom u Americi, kupci su na pitanje – koliko biste novca dali za dobar mantil – odgovorili – između 100 i 500 dolara, dok se većina našla na cifri od 250 dolara.

Njihova obrazloženja, koja su dala uz ovu cijenu, sasvim su na mjestu. Iako se u ponudi “high street” brandova ovi mantili mogu naći i po cijeni od 30, 40 dolara, kupci (i muškarci i žene) spremni platiti više jer je u pitanju komad koji ne izlazi iz mode.

Klasičnog je kroja, lako se kombinira i naravno vrlo je praktičan.

Ali, zašto biste platili više? Postoji li još neka razlika osim imena ispisanog na etiketi mantila?

Valery Stile, direktorica Modnog Instituta iz New Yorku, tvrdi da ako govorimo o mantilu i kvaliteti, onda je razlika u cijeni koja je ovde značajno velika, itekako opravdana.

Možda vam neće biti važna činjenica da je upravo ova britanska kuća patentirala sada već kultni klasični komad – trenč mantil i to davne 1879. godine. Ovaj mantil proslavila je Audrey Hepburn u kultnom filmu “Doručak kod Tiffanyja”, a potom i inspektor Clouseau u “Pink Panteru”.

Svi “Burberry” mantili šiju se upravo u matičnoj zemlji, u Velikoj Britaniji, što je inače vrlo rijetka pojava u svijetu modne i tekstilne industrije. Mantili najcjenjenijih, pa i najskupljih “high street” brandova proizvode se u Kini, Kambodži, Indiji, Bangladešu, Pakistanu ili Turskoj.

Radnici u “Burberry” fabrici u Castelfordu, koji rade punom parom, sedmično sašiju pet hiljada trenč mantila. To rade uz pomoć automatskih mašina za krojenje naravno, ali to opet nikako ne znači da se ovi mantili šiju potpuno automatski.

Za izradu jednog potrebno je čak četiri sata intenzivnog rada, iako se koristi sva pomoć najsavremenije krojačke tehnologije. To je čak dva sata više od rada na jednom odijelu.

I na kraju, najnevjerovatnija brojka – trenč sa etiketom “Burberry Made in England” šije se iz nevjerovatnih 80 dijelova, dok se samo kragna izradi od čak osam dijelova.

Kompleksnost kroja posebna je i zbog prepoznatljivog dezena sa unutrašnje strane mantila, a samo na jednom dijelu (na kragni) ovaj dezen vidljiv je i spolja.

Upravo to jedini je detalj po kome odmah možete uočiti da je u pitanju trenč ove marke.

Međutim, najzanimljiviji detalj koji posjeduje, jeste onaj koji se nalazi na kaišu, a u pitanju je jedna vrsta metalne kopče u vidu latiničnog slova D – koja je prvobitno služila vojnicima za držanje ručnih bombi.

Naime, u svojim prvim danima – ovaj danas svjetski poznati komad odjeće, bio je namijenjen engleskoj vojsci, ponajviše zbog svoje višestruke funkcionalnosti, a jedna od njih je najkvalitetnija vrsta vodootpornog pamuka.

Dakle, pored svih onih važnih tehničkih stavki, vrhunskog kroja i materijala, najpoznatiji mantil na svijetu posjeduje i vrlo zanimljivu modnu priču – u njega je na neki način utkana historija.

Sve u svemu, na kraju možemo zaključiti da je “Burberry” mantil itekako poseban, iako mu je cijena za naše standarde velika.

 

Komentari