Prevencija je majka zdravlja, a to pravilo vrijedi i za sezonske bolesti, poput prehlade i gripe.

Ljekari ističu kako je najvažnije unositi vitamine i minerale u organizam putem hrane, stoga iskoristite moć ovih namirnica i zaštitite se od sezonskih bolesti.

Evo nekih namirnica koje biste trebali uvrstiti u svoj svakodnevni jelovnik tokom jeseni zime:

Zeleni čaj 

Zeleni čaj krcat je polifenolima i flavonoidima koji pomažu u borbi protiv bolesti. Ovi antioksidansi poništavaju slobodne radikale koji uzrokuju oštećenje ćelija te na taj način omogućuju upale.

Sjemenke lana

Riječ je o jednoj od nutritivno najbogatijih namirnica, pa skoro da nema zdravstvenog stanja za koje one nisu savršena prevencija – smanjuju holesterol, reguliraju probavu, smanjuju rizik od raka, dobar su izvor omega-3 masnih kiselina i vlakana koji jačaju imunitet.

Šipak

Šipak “puca” od obilja vitamina C, kalija, flavonoida, pektina, voćnih kiselina i brojnih drugih tvari koje su blagotvorne za probavni i mokraćni sistem, jačanje imuniteta i zarastanje oštećene kože.

Jabuke

Jabuke obiluju pektinom, topivim vlaknima koje snižavaju krvni pritisak i nivo glukoze u krvi. Svježe jabuke dobar su izvor vitamina C, koji štiti ćelije organizma od oštećenja. Vitamin C također pomaže u izgradnji vezivnog tkiva, održava kapilare i krvne žile u dobrom stanju, te pomaže u apsorpciji željeza.

Đumbir

Osim upečatljivog mirisa, kojim oplemenjuje hranu, đumbir je lijek za probavne probleme, mučninu te pomaže u liječenju simptoma prehlade i gripe.

Kelj

Kelj je bogat vitaminima A i K, a sadrži 80 mg vitamina C. Osim toga, čestom konzumacijom kelja unosite u tijelo dovoljnu dnevnu dozu minerala i nezasićenih masnih kiselina.

Komentari