Druga polovina je septembra i kruške polako zriju. Ovo sočno voće obiluje vitaminima i mineralima neophodnim za zdravlje, poput kalija, vitamina C i K, fenolnih spojeva, folata, dijetalnih vlakana, bakra, mangana, magnezija te vitamina B-kompleksa, a to je dovoljan razlog da ih uvrstite u prehranu.

Iako ih je najbolje jesti svježe, sa kruškama možete pripremati i ukusna slana i slatka jela.

Evo pet prijedloga:

Njoke u umaku

Potrebni sastojci: 2 kruške, 1 česno bijelog luka, 1 kašičica svježeg peršuna, 25 g maslaca, 1 kiselo vrhnje, 50 g stilton sira, 400 g njoka.

Postupak pripreme:

U loncu zagrijte vodu, dodajte so i ostavite dok ne prokuha. Zatim dodajte njoke i kuhajte nekoliko minuta dok ne isplivaju na površinu.

Za to vrijeme usitnite bijeli luk, operite i ogulite kruške, pa ih narežite na jednake komadiće.

Na tavi rastopite maslac na srednjoj vatri i dodajte bijeli luk. Kad bijeli luk dobije zlatnu boju, dodajte kruške, smanjite vatru i kuhajte 4-5 minuta, dok ne omekšaju.

Kruškama dodajte vrhnje i stilton, pa kuhajte na laganoj vatri dok se sir ne rastopi. Dodajte skuhane njoke i malo vode u kojoj su se kuhale da biste razrijedili umak.

Kuhajte 2-3 minute, pa sklonite s vatre. Poslužite na tanjirima i dekorirajte peršunom, naribanim sirom i kruškama ili po želji.

Puding sa đumbirom

Potrebni sastojci: 2 manje kruške, 50 g maslaca, 50 g brašna za dizana tijesta, 50 g šećera ili prirodnog zaslađivača, 1 jaje, 1 kašičica đumbira, 1 kašika narandžine korice, 2 kašike sirupa od đumbira.

Postupak pripreme:

Na papiru za pečenje stavite šoljicu od kafe ili posudu za puding i olovkom iscrtajte dva kruga, pa ih izrežite makazama. Napravite onoliko krugova koliko želite imati porcija, a samim tim se povećavaju i sastojci.

Maslacem namažite unutrašnjost šoljice ili posude, a zatim lagano namastite i izrezani papir.

Kruške operite, ogulite i narežite na sitne komadiće.

Ručnim mikserom ili blenderom izmiješajte brašno, maslac, šećer i jaje dok se ne formira tijesto. Dodajte đumbir i koricu narandže i izmiješajte rukom.

U posude od pudinga stavite kašiku sirupa od đumbira, dodajte komadiće kruške i na kraju zalijte tijestom te poklopite krugovima od papira. Pecite u mikrovalnoj pećnici četiri minute na najjačoj temperaturi. Izvadite i kratko ostavite da se hladi.

Preokrenite posude ili šoljice i izvadite puding. Dekorirati možete tako da vrh polijete sirupom, šećerom u prahu i komadićima kruške.

Kolač sa bademima

Potrebni sastojci: 100 g mljevenih badema, 230 g šećera u prahu, 100 g glatkog brašna, 1,5 kašičica praška za pecivo, 7 bjelanaca, 160 g smeđeg maslaca, 2 kruške izrezane na tanke kriške.

Postupak pripreme:

Zagrijte rernu na 180 stepeni. Namastite i pobrašnite pleh za pečenje veličine 22 cm.
Pomiješajte brašno, šećer u prahu i mljevene bademe.

Dodajte prašak za pecivo. Umiješajte jedan po jedan bjelanac i miksajte dok ne dobijete glatku smjesu.

Dodajte maslac i dobro izmiješajte.

Da biste dobili smeđi maslac, jednostavno rastopite maslac na srednje jakoj vatri dok se ne počne pjeniti.

Trebao bi imati smeđe zlatnu boju i orašasti miris.

Kolač stavite u pleh za pečenje i prekrijte tanko narezanim kruškama.

Pecite oko 35 minuta.

Domaći pekmez

Potrebni sastojci: 7 kg krušaka, 2 dcl soka od limuna, 2 dcl soka od narandže, 1 kašika limunove korice, 800 g šećera ili prirodnog zaslađivača, 2 kašičice ekstrakta vanilije, 1 kašičica cimeta, pola kašičice muškatnog oraščića, 1 čaša vode.

Postupak pripreme:

U veliki lonac stavite vodu bez dodataka dok ne dođe do vrenja. Za to vrijeme u posudu stavite što hladniju vodu i dodajte led. Kad voda prokuha, smanjite vatru i dodajte oprane kruške s korom na 20-ak sekundi.

Izvadite kruške i odmah iz prebacite u ledenu vodu. Kad se malo ohlade, ogulite ih, izrežite na četvrtine (po dužini) i uklonite košpice i stabljiku.

Kad narežete sve kruške, premjestite ih u veliki lonac i dodajte vodu, sok od limuna i limunovu koricu. Kad voda prokuha, kuhajte na srednjoj vatri 20 minuta, zatim smanjite vatru i kuhajte još 20 minuta.

Prebacite kruške u blender i kratko izmiješajte, tako da ostanu komadići, a vodu izlijte. Zatim premjestite u posudu, dodajte šećer, vaniliju, cimet, muškatni oraščić i sok od narandže i miješajte dok se sastojci ne sjedine.

Ponovo stavite na ringlu na srednje jaku vatru dok ne proključa, smanjite i miješajte dok ne dobijete čvrstu smjesu. Namaz možete staviti u posudu u frižider ili ga ostavite u tegle kao pekmez.

Smoothie

Potrebni sastojci: 1 kruška, pola banana, 100 ml mlijeka, 7 badema, 2 kašike grčkog jogurta, 1 komad oguljenog korijena đumbira.

Postupak pripreme:

Sve sastojke stavite u blender i dobro izmiješajte.

Komentari