Pet promjena koje će vam pomoći da lakše zaspite

Nedovoljna razina spavanja i poremećaji spavanja mogu poremetiti procese u tijelu i povećati izglede za kardiovaskularna oboljenja, rak i dijabetes

Foto: Ilustracija

Svaki čovjek ima tjelesni sat koji prati ritam izlaska i zalaska sunca i zato je prirodno spavati noću, a lijeka ima i za osobe koje su taj ritam poremetile ako primijene tehnike kojima će svoj sat ugoditi i poboljšati svoje zdravlje, objavili su britanski i australski naučnici.

Ljudi se po spavačkim navikama dijele na takozvane “ševe” koje se bude rano ujutro, ali se navečer bore sa snom, i na “sove” koje, naprotiv, živnu u noćnim satima.

Problem je “sovama” uklopiti se u prevladavajući radni dan od 9 do 17 sati pa su se naučnici usredotočili na 21 slučaj “ekstremnih sova” koje liježu uobičajeno oko 2:30 i ne ustaju prije 10 sati.

Toj grupi odredili su posebni režim ugađanja tjelesnog sata koji su morali poštovati tokom tri sedmice.

1. Ispitanici su morali ustajati dva do tri sata ranije nego uobičajeno i biti izloženi jutarnjoj svjetlosti.

2. Morali su što prije pojesti doručak i tjelovježbu obavljati samo ujutro.

3. Ručali su svakog svakog dana u isto vrijeme te nisu jeli ništa nakon 19 sati. Kafu nisu smjeli piti nakon 15 sati niti drijemati nakon 16 sati.

4. Leći su išli dva do tri sata ranije nego obično te su smanjili izlaganje umjetnom svjetlu navečer.

5. Svakodnevno su se morali buditi i lijegati u isto vrijeme.

Nakon tri sedmice skupina “sova” uspješno je ugodila svoj tjelesni sat na dva sata ranije, navodi se u analizi Univerziteta Birmingham, Univerziteta Surrey i Univerziteta Monash, a rezultati su objavljeni u časopisu Sleep Medicine.

Grupa koja je bila podvrgnuta “ugođavanju” i dalje liježe i ustaje prema preporuci i uspješnije se bori s pospanošću, stresom i depresijom. Testovi su pokazali da su im poboljšane reakcije.

Uspostavom jednostavne rutine moguće je tjelesni sat “sove“ ugoditi, što poboljšava njihovo tjelesno i mentalno zdravlje, kaže prof. Debra Skene sa Univerziteta u Surreyu.
Nedovoljna razina spavanja i poremećaji spavanja mogu poremetiti procese u tijelu i povećati izglede za kardiovaskularna oboljenja, rak i dijabetes.

Komentari