Pet premijera: Kako Hasanaginica “progovara” o zlostavljenim ženama

Odlika dokumentarnog teatra je da na scenu, u okvir jednog umjetničkog djela, ugrađuje i činjenice vezane za pitanja od društvenog značaja i to potpuno autentično, dajući prednost faktima nad fikcijom

Svakog narednog petka, na sceni tuzlanskog Teatra “Kabare”, bit će izvođena po jedna premijerna predstava. Dokumentarni teatar tema je četvrtog festivala premijera, u okviru kojeg će publika vidjeti pet predstava, a na daskama koje život znače predstavit će se mladi glumci sa tuzlanske Akademije dramskih umjetnosti.

– Egzistencija umjetnika i umjetnosti u našem društvu apsolutno je ugrožena. Sasvim je prirodno da se pojavi jedan žanr koji se zove dokumentarni teatar. Mi smo prinuđeni na to, drugi se bave time kao eksperimentom, koji je podržan i finasiran od države, ali mi nemamo kud, jer je naša umjetnost ugrožena – kaže Vlado Kerošević, umjetnički voditelj Teatra “Kabare”.

On kaže da je iskorak u dokumentarni tetar “nužno zlo”, ali i “nužno dobro”, jer je donio mnogo dobih stvari u istraživanju.

– To je tetar odvažnih, potlačenih, onih koji su spremni da žrtvuju život za estetiku i ideju koju žive na sceni u interakciji s publikom. Dokumentarni tetar preispituje segmente društva i života u interakciji s publikom – kaže Kerošević.

Odlika dokumentarnog teatra je da na scenu, u okvir jednog umjetničkog djela, ugrađuje i činjenice vezane za pitanja od društvenog značaja i to potpuno autentično, dajući prednost faktima nad fikcijom. Kako nešto tako funkcionira na podlošku “Hasanaginice”, Homerove “Odisije”, Brehtovee “Majke hrabrost” publika će imati priliku vidjeti na festivalu premijera.

– Propitujemo društvo u kojem živimo ne kroz tipične poetike, realizma ili naturalizma, nego autori prave svoj tekst. Takve su i predstave koje će biti izvedene. Predstava “Majka hrabrost i ja” rađena je po tekstu Bertolda Brehta “Majka hrabrost i njena djeca”, ali sam naziv govori da su urađene neke izmjene. Jasmina Ibrahimović uradila je intervencije i bavi se ratom i pitanjem šta donosi ljudima s jedne strane, a s druge strane glumačkom profesijom – kaže umjetnički direktor festavala Damir Altumbabić.

Predstava po motivima “Hasanaginice” nosi naziv “Šta se bijeli u gori zelenoj”, a kroz dramatizaciju Sadike Kahrimanović ona progovara o aktuelnim temama današnjice.

– Predstava govori kroz šta prolaze žene u društvu u kojem mi živimo. “Hasanaginica” je zlostavljena žena koja umire od zlostavljanja – kaže Altumbabić.

Prva predstava na repertoraru je 11. oktobra u Teatru “Kabare”, a onda svakog narednog petka slijede još četiri. Provjerite kako naši mladi glumci i autori interpretiraju žanr dokumentarnog teatra.

REPERTOAR:

PETAK, 11.10. u 19,30

“MAJKA HRABROST I JA” / DRAMA / Autor: Bertold Breht / Dramatizacija: Jasmina Ibrahimović / Režija: Dušanka Belada i Jasmina Ibrahimović

PETAK, 18.10. u 19,30

“ODISEJA”/ Autor: Homer / Režija: Vlado Kerošević, Adaptacija teksta i asistent režije: Damir Mahmutović

PETAK, 25.10.u 19,30

“ŠTA SE BIJELI U GORI ZELENOJ” / Po motivima djela Hasanaginica

Autor: Grupa autora / Dramatizacija i adaptacija teksta i režija: Sadika Kahrimanović

PETAK, 01.11. u 19,30

“MESO” / DRAMA / Autor: Lana Šarić / Režija: Miroljub Mijatović

ČETVRTAK, 07.11. u 19,30

OMAŽ / Teatrološko – književno veče posvećeno bajkama u teatru

PETAK, 08.11. u 18,00

“IVICA I MARICA” / PREDSTAVA ZA DJECU / PRAIZVEDBA / Autor: Braća Grim / Režija: Damir Altumbabić

Komentari