Nastava u “Maarif” školama počela je u septembru 2018. godine u kampusu u sarajevskom naselju Mojmilo. U nekadašnjem školskom centru “Gazzaz” učenici predškolskog, osnovnog i srednjeg nivoa obrazovanja pohađaju nastavu na bosanskom jeziku po nastavnom planu i programu Ministarstva za obrazovanje, nauku i mlade Kantona Sarajevo, a od petog razreda osnovne škole predmeti prirodnih nauka, uz matematiku i informatiku, izvode se na engleskom jeziku.

Već u predškolskom obrazovanju izučavaju se engleski i turski kao prvi i drugi strani jezik. Tu su i vannastavne aktivnosti: klub za kodiranje, muzičke radionice, igre za razmišljanje, klub čitalaca, sportski klubovi, robotika, inžinjerstvo, umjetnost, kaligrafija… Sve se ovo uspješno realizira pomoću najsavremenije tehnologije i opreme, poput pametnih tabli, kompjuterskih sala, lego-markera, ateljea za vizualne umjetnosti, kabineta za muziku i profesionalne sportske sale, piše Stav.

U školi kažu da je filozofija obrazovanja Fondacije “Maarif” odgajanje dobrih ljudi, te da se svako dijete prihvata kao dragocjeno biće koje je sklono dobru i želi se razvijati i napredovati uz kvalitetno obrazovanje. Dodaju i to da pod pojmom “dobrih ljudi” podrazumijevaju mlade ljude oplemenjene znanjem i vještinama shodno vremenu u kojem žive, kao i ljude razvijenog kritičkog mišljenja koji svijet posmatraju iz naučne perspektive.

Sanel Mušović, direktor kampusa “Maarif” škola u Sarajevu, kaže da se mnogo vremena potrošilo na dobijanje dozvola kako bi se počelo s cijelom pričom:

-Od samog osnivanja Fondacije “Maarif”, ta priča pokrenuta je i u Sarajevu. Među prvim predstavništvima Fondacije “Maarif” otvara se jedno i u Sarajevu. Pošto Zakon o osnovnom i srednjem obrazovanju kod nas ima propisane standarde kako se dolazi do legalne dozvole za rad, poprilično se za 2017. godinu već bilo zakasnilo. To je tako zato što u Kantonu Sarajevo imate tri tzv. filtera. Prvo se uradi elaborat koji ocjenjuje komisija u resornom ministarstvu. Nakon toga, kada ova komisija da zeleno svjetlo, elaborat ide u Vladu KS. Kada se elaborat razmotri i opravdanost ovih škola ocijeni pozitivno, on dalje odlazi na Skupštinu, koja daje konačnu odluku. Cijela procedura traje prilično dugo i zato smo s nastavom krenuli 2018. godine u septembru-kaže Mušović.

Sanel Mušović

Svesrdna podrška Kantona Sarajevo

Mušović ističe da je, prolazeći kroz ove procese dobijanja dozvole, shvatio da ima nade za Bosnu i Hercegovinu.

-Uvidio sam da je obrazovanje plemenita priča koju su, u našem slučaju, prepoznali mnogi, i to bez obzira na to iz koje političke partije dolaze. Mi smo se u nekim slučajevima iznenadili od koga smo sve dobili podršku da bismo ovaj projekt doveli do kraja, odnosno, do njegovog početka-objašnjava Mušović.

Predstavnici Fondacije “Maarif” napravili su sporazum s Vakufskom direkcijom Islamske zajednice u BiH, koja je vlasnik cijelog kampusa na Mojmilu, jer ga je prethodni vakif, nakon što je završio realizaciju svog projekta, predao na korištenje Islamskoj zajednici u BiH. Prostor je godinama bio prazan i, kako kažu iz Fondacije, bilo je potrebno mnogo i truda i sredstava da se on obnovi i dovede u useljivo stanje.

-Ko god da je bio vakif ovog prostora, halal mu bilo jer je uradio vrlo kvalitetne objekte koji, i pored decenije stajanja i nekorištenja, jesu pretrpjeli oštećenja kao i veliku rekonstrukciju, ali su ipak bili u jako dobrom stanju. Učionice su lijepo osmišljene, osvijetljene, vidi se da je vakif vodio računa o svemu. Na ulazu se može primijetiti da je svako stablo namjenski zasađeno da bi svaki mjesec imao svoju boju tokom proljeća. Čak je i o tome vođeno računa i moramo biti zahvalni na svemu ovome- kaže Mušović.

Nastava u “Maarif” školama izvodi se po istom nastavnom planu i programu kao i u drugim osnovnim i srednjim školama u Kantonu Sarajevo, s razlikom što je u “Maarif” školama ovaj program podržan i kroz Cambridge sistem. Nastava počinje u pola devet, s tim što učenici već od sedam ujutro mogu doći u školu. Redovna nastava završava se u 13 h ili 14 h, a preostalo vrijeme koristi se za predmete koji se izvode na engleskom jeziku. Također, kako navode iz “Maarif” škole, krenulo se u proces i proceduru za dobijanje međunarodne licence za IB školu.

-Mi nakon dva redovna časa kao treći čas ubacimo djeci vannastavnu aktivnost, recimo, pametnu igricu ili neku sportsku aktivnost. Nakon toga ima pauza od sat za ručak i odmor, a četvrti čas nastavljamo s redovnom nastavom. Ovo se pokazalo vrlo efikasnim i djeci veoma prija- tvrdi Sanel Mušović.

Polovinom augusta 2018. godine obavljeni su razgovori s profesorima, nastavnicima, učiteljima i vaspitačima koji će predavati u “Maarif” školama. Bilo je više od 600 aplikanata.

-Iako smo zbog već navedenih zakonskih procedura bili propustili sve upisne rokove i u augustu 2018. godine nismo imali nijednog upisanog učenika, danas, hvala Bogu, imamo više od 170 učenika. Ovdje govorim o predškolskom, osnovnom i srednjoškolskom obrazovanju. Učenici pristižu svakodnevno i od početka smo ih primali u sve razrede- prisjeća se Mušović.

Ermin Dogan profesor je geografije u “Maarif” školi od početka školske godine. Dogan tvrdi da je to jedna od najmodernijih škola u kojima je do sada radio.

-Slobodno mogu reći da je ovo novi vid školovanja i obrazovanja. Predajem u svim razredima osnovne škole i u dva razreda gimnazije. Zadovoljan sam jer od opreme koja je potrebna za kvalitetno izvođenje nastave imam sve, od standardnih nastavnih sredstava i pomagala, geografskih karata, atlasa, globusa do smartboarda ili pametnih tableta koji olakšavaju rad i nastavnicima i učenicima. Ako želite pokazati prirodnu pojavu ili proces, npr. kretanje lednika, to se danas vrlo lahko može uraditi zbog odlične opreme koju imamo. Djeca su oduševljena uvjetima u kojima uče, ali i pristupom nastavnika, jer mi dosta pažnje poklanjamo tom individualiziranom pristupu, u smislu da se svakom učeniku posvećuju vrijeme i pažnja-kaže Dogan.

Ermin Dogan

Nema kažnjavanja i omalovažavanja

Amila Mehinagić, diplomirani pedagog i psiholog, tvrdi da je presretna što je dio “Maarif” kolektiva.

-Najvažnije nam je da vidimo da je dijete sretno, i to nam je uvijek u fokusu. Imamo vrlo dobru komunikaciju s roditeljima. Nedavno smo stupili u projekt saradnje s vrtićima iz Hrvatske i Litvanije pod nazivom ‘Hello to the World’. Tu se djeca uče toleranciji i otvorenoj komunikaciji s djecom iz drugih zemalja. Imaju teme o kojima se razgovara i na kraju se dobija zastava tolerancije. Imamo predviđene četiri odgojne grupe, dvije grupe od prve do treće godine, treću od četiri do pet i četvrtu grupu od pet do šest godina-naglašava Mehinagić.

Učiteljica trećeg razreda škole “Maarif” Irma Ahmić kaže da su rezultat zajedničkog rada sretna djeca koja s radošću idu u školu:

-Moje dijete je, dok je išlo u staru školu, bilo izuzetno nesretno i na njemu se vidjelo da ima mnogo problema i nedostataka u njegovoj školi. Nakon što sam ga prebacila u ‘Maarif’, ono jedva čeka da ide u školu. Koliko često to možete čuti? Govorim i iz pozicije učitelja, a i roditelja. Cijelo okruženje u ‘Maarifu’ izuzetno pozitivno utječe na djecu, jer, ako imate sretno dijete, onda imate i dijete koje se trudi da uradi sve svoje zadatke na vrijeme, i više, i onda rezultati ne mogu izostati. Djeca su zainteresirana, spremna da pitaju, da kažu ono što misle, da kažu da se ne slažu s nečim, i niko ih i ne kritizira zbog toga. Također, roditelji su maksimalno uključeni u cijeli program obrazovanja, a onda vidimo i da su presretni i jako zadovoljni s rezultatima koje smo ostvarili za kratko vrijeme – kaže Ahmić.

FOTO: V. HASANBEGOVIĆ

Dijete Feyze Tanok-Šehbajraktarević također ide u “Maarif” školu. Kaže kako joj je najvažnije da postoji dobra komunikacija između nje i nastavnika i, ako postoji bilo kakav problem, bez ustezanja se obrati nastavnicima i uvijek bude saslušana.

I djeca Dženete Kukuljac idu u “Maarif” školu. Ima dvoje djece u vrtiću, u srednjoj i velikoj grupi, a najstarija curica pohađa treći razred osnovne škole.

-Razlika je velika u metodama koje koriste nastavnici u ovoj školi, kao i u slobodi koja je itekako prisutna, a to je da djeca biraju način usvajanja znanja koji njima odgovara a da se pri tome ostane unutar nastavnog plana i programa. Za svako dijete pristup je individualiziran, i to mi zaista odgovara, jer mislim da se tada maksimalno iskorištava taj dječiji potencijal. Pri svemu tome, djeca veoma uživaju i jedva čekaju da idu u školu. U ovoj školi nema nikakvog obilježavanja, nema kažnjavanja, etiketiranja i omalovažavanja. Svako dijete je drugačije i kao takvo je prihvaćeno. Djeca se uče da se dopunjuju, oslanjaju jedno na drugo u svakodnevnim aktivnostima. Nikada u ovih sedam mjeseci nismo dobili kritike na našu djecu, dok je to bilo stalno prisutno u prethodnoj školi. Ne govorim da se u ‘Maarifu’ djeca samo hvale, ali nastavnici znaju da izvuku dječiji potencijal koristeći drukčije metode, koristeći izazove koji su djeci zanimljiviji- priča Dženeta.

Sanel Mušović, direktor kampusa “Maarif” škola u Sarajevu, naglašava da, kada je riječ o obrazovanju, tu su plodovi više nego slatki, ali na njih se dugo čeka.

-Vjerujem da će “Maarif” ubrzo biti prisutan i u ostalim gradovima Bosne i Hercegovine. Cilj nam je da sebe, osoblje, a i roditelje uvjerimo u pozitivnu misiju i ovu obrazovnu renesansu. ‘Maarif’ je škola otvorena za sve učenike i ne prepoznajemo nikakve razlike, jer svi imaju jednake uvjete za rad. Siguran sam da će ovaj kampus, s potencijalima i s našom djecom u ovom gradu i u ovoj zemlji, biti jedna od najsvjetlijih tačaka ove “Maarifove” misije-uvjeren je Mušović.

“Maarif” predstavništva u 52 zemlje svijeta

Fondacija “Maarif” osnovana je u junu 2016. godine aktom Parlamenta Republike Turske i jedina je ovlaštena ustanova koja Tursku predstavlja u inostranstvu na polju obrazovanja. Fondacija “Maarif” ima predstavništva u 52 zemlje svijeta, a u 95 zemalja uspostavila je službeni kontakt u području obrazovanja. U 35 zemalja odvijaju se obrazovne aktivnosti, od toga na dva univerziteta i u 265 škola. Škole “Maarif” pohađa 29.000 učenika i u 38 zemalja potpisan je protokol o saradnji. Fondaciju krasi i 30 učeničkih domova i, kako iz Fondacije kažu, Fondacija “Maarif” predstavlja svojevrsna vrata Republike Turske prema svijetu na polju međunarodnog obrazovanja, koja otvaraju put kulturne i civilizacijske razmjene u stjecanju zajedničkog dobra. Salih Sağır, koordinator Fondacije “Maarif” za Balkan i Istočnu Evropu, tvrdi kako je Fondacija “Maarif” osnovana u cilju pružanja obrazovanja od predškolskog do visokog obrazovanja, uz stipendiranje učenika, otvaranje škola, učeničkih i studentskih domova i drugih obrazovnih ustanova.

FOTO: MAARIF

-Cilj nam je i osposobljavanje nastavnika i odgajatelja u svrhu pružanja obrazovanja u obrazovnim ustanovama Fondacije, te provođenje naučnih istraživanja i rad na razvoju obrazovnih metoda, izdavaštva i drugih obrazovnih aktivnosti u skladu sa zakonom zemlje u kojoj se Fondacija nalazi. Treba spomenuti da smo, u skladu s ciljevima Fondacije “Maarif” i kosultacijama s nadležnim ministarstvom i drugim državnim ustanovama, do sada uspostavili službeni kontakt u 95 zemalja svijeta, a u 18 zemalja preuzeto je 197 škola koje su povezane s FETÖ / PDY, a koje pohađa 25.062 učenika. Osim toga, u 38 zemalja svijeta potpisani su novi ugovori za preuzimanje FETÖ / PDY škola i otvaranje novih škola, kao i proces primopredaje- napominje Sağır, te dodaje da se “Maarif”, kada je riječ o Evropi i Balkanu, trenutno nalazi u 15 zemalja u smislu regionalne koordinacije, a s 11 zemalja je uspostavljen službeni kontakt.

-Predstavništva su osnovana u 6 zemalja: Bosna i Hercegovina, Albanija, Kosovo, Sjeverna Makedonija, Rumunija i Turska Republika Sjeverni Kipar. U 2019. godini u novim zemljama se osnivaju nova pravna lica kao predstavnici Fondacije, te je uz to planiran i početak obrazovnih aktivnosti. Dakle, ukupan broj škola različitih obrazovnih nivoa na području Istočne Evrope i Balkana jeste 24, tj. 294 razreda, odnosno 2.100 učenika. Uz to, imamo dva učenička doma za učenike srednjih škola, jedan univerzitet i 255 lokalnih nastavnika i odgajatelja, uz 9 nastavnika iz Turske- dodao je Sağır.

 

Komentari