U vrijeme novogodišnjih praznika organizam je konstantno bombardovan mastima, šećerom i alkoholom, a svi oni obiluju slobodnim radikalima.

Velike porcije hrane i zapostavljanje fizičke aktivnosti dovode organizam u stanje šoka, kojeg prate kiselina u stomaku, nadimanje, skok krvnog pritiska, česte migrene…

Kako bismo izbjegli sve te tegobe i poneki kilogram više na vagi, važno je napraviti pametan izbor namirnica i ne pretjerivati u konzumiranju.

Pretjerate li ipak, prema riječima nutricionistice Amele Ivković O’Reilly, nakon konzumiranja velike količine hrane i pića, dozvolite tjelu da se odmori i oslobodi od nakupljenih toksina, koji se lako akumuliraju prilikom poremećaja prirodnog ritma organizma.

– Jedno nedavno istraživanje došlo je do vrlo zanimljivog podatka. Naime, prosječno se za desetak dana između novogodišnjih praznika dobije 0,6 posto tjelesne težine. Možda zvuči malo, ali u istraživanju se dalje tvrdi da do ljeta izgubimo tek polovinu te težine. Krivci su naravno, obilni porodični ručkovi i večere, a na praznični dan pojedemo i do nevjerovatnih 6.000 kalorija, što je tri puta više od preporučene doze – kaže Ivković O’Reilly.

Zdrava prehrana ne podrazumijeva životni stil sve-ili-ništa. Naime, u praznicima se može uživati i umjereno, čime biste izbjegli sve navedene problem. A, da biste u tome uspjeli ove godine, evo nekoliko praktičnih savjeta naše sagovornice:

– planirajte unaprijed – koje specijalitete ne želite da propustite, bez kojih možete da živite, kako ćete izbjeći iskušenja,
– izbjegavajte hranu pripremljenu prženjem i pohovanjem te namirnice koje su bogate zasićenim mastima i prostim šećerima. Klasičnu rusku salatu sa majonezom zamijenit će vitaminska salata od povrća posuta sjemenkama susama, lana, suncokreta i bundeve,
– nemojte “čuvati apetit” – dan započnite dobrim doručkom ili pojedite zdravu užinu prije nego što izađete iz kuće. Izgladnjivanje će vas samo podstaći da pojedete više, pošto ćete stići gladni,
– koristite manji tanjir – to će vas podstaći da izaberete manje hrane svaki put kada se poslužite,
– probajte u zalogajima – ako želite da jedete raznovrsnu hranu, jedite pomalo od svega umjesto cijele porcije,
– obratite pažnju na piće – zašećereni napici mogu dodati puno ekstra kalorija,
– jedite polako – uživajte u hrani koju jedete,
– sjedite za sto – gledanje televizije ili dok stojite u razgovoru odvratit će vam pažnju od uživanja u hrani i možda nećete biti svjesni koliko jedete,
– provjerite – prije nego što se drugi put poslužite, provjerite da li ste još uvjek gladni. Ne morate jesti ako ste siti, sačuvajte hranu da biste u njoj kasnije uživali.

Stručnjaci naročito ističu da tokom praznika ne zaboravite vježbati, pa makar to bila i šetnja.

– Naročito poslije obilnog obroka, šetnja će vam pružiti mogućnost da udahnete svjež zrak i pokrenete metabolizam koji pomaže da se hrana svari. Praznici su vrijeme koje trebamo provesti sa porodicom i prijateljima, i prebacivanje pažnje sa hrane na osobe oko nas pomoći će nam da izbjegnemo prejedanje. Ako do toga ipak dođe, nemojte se osjećati krivim i nemojte odustajati od toga da za sljedeći obrok ili užinu pojedete nešto zdravo – kaže Ivković O’Reilly.

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime