Novo istraživanje pokazalo je šta može da smanji rizik od infarkta kod ljudi koji za to imaju genetsku predispoziciju.

I pored toga što mnogi smatraju da se malo šta može učiniti, kada je genetika u pitanju, dokazano je da od pomoći mogu da budu jednostavne aktivnosti za koje sigurno možete da odvojite nekoliko trenutaka dnevno – i tako pobijedite genetiku.

Istraživanja, objavljena u magazinu “American Heart Association’s journal – Circulation,” bazirala su se na analizi prikupljenih informacija od oko 500.000 ljudi starosti između 40 i 69 godina, i njihove genetske predispozicije u periodu od šest godina.

Naučnici su zaključili da samo malo više fizičke aktivnosti može očuvati zdravlje srca za visokih 49 odsto, kod osoba koje imaju genetske predispozicije za infarkt.

Vježbe koje su dobre za zdravo srce su:

Brzo hodanje: Jedna studija je utvrdila da brzo hodanje, u trajanju od dva i po sata sedmično, smanjuje rizik od srčanog ili moždanog udara za čak 30 posto, iako mnogi stručnjaci preporučuju hodanje i do između 30 i 60 minuta pet puta sedmično. Toliko je, naime, potrebno da biste srcu osigurali optimalno zdravlje.

Trčanje: Kao i kod hodanja, treba početi laganijim tempom, naprimjer, sa pet minuta rastezanja prije samog trčanja. Studija Medicinske škole Univerziteta “Stanford” tvrdi da redovno trčanje, ne samo što pomaže srcu, već i usporava proces starenja.

Vožnja biciklom: Najveća prednost ovakvog vježbanja je to što održavate ubrzan ritam otkucaja srca tokom dužeg vremenskog perioda. Stručnjaci preporučuju najmanje 20 minuta vožnje biciklom, kako biste iz nje mogli da izvučete maksimalnu korist.

Komentari