Kako starimo sve više se posvjećujemo zdravlju srca, kostiju i mozga, a na neki način zanemarujemo oči, a to nikako nije u redu. Čuvanje zdravlja očiju veoma je važno jer na taj način preventivno djelujemo na bolesti povezane sa starenjem poput makularne degeneracije, gubitka vida, suhih očiju, katarakte i problema sa noćnim vidom.

Pročitajte šta stručnjaci preporučuju da jedete ako želite paziti na zdravlje očiju.

Zeleno lisnato povrće

Kako biste spriječili pojavu bolesti, poput makularne degeneracije, stanja koje uzrokuje progresivno oštećenje retine, što s vremenom dovodi do gubitka vida, trebali biste jesti što više zelenog lisnatog povrća poput kelja, špinata, blitve. Razlog tome su lutein i zeksantin, dva veoma važna nutrijenta koji u organizmu funkcioniraju poput antioksidansa i štite oči od mogućih oštećenja.

Batat

Svo povrće koje ima jarko narandžastu boju trebalo bi se naći na vašem jelovniku ukoliko pazite na zdravlje očiju. Narandžasta boja dolazi zbog beta karotena, jednog oblika vitamina A, za koji znamo da je dobar za vid. Beta karoten posebno pomaže kod održavanja noćnog vida na zavidnom nivou.

Masna riba

Omega 3 masne kiseline, koje se u velikim količinama nalaze u masnoj ribi poput lososa, sardina i tune, imaju zaista mnoštvo beneficija po naše zdravlje, uključujući i zdravlje očiju. Mnoga istraživanja su pokazala da omega 3 masne kiseline preventivno djeluju na makularnu degeneraciju i sindrom suhih očiju.

Brokula

Za ovo povrće poznato je da čuva organizam od srčanih i kancerogenih oboljenja, ali je jednako važno i za zdravlje očiju. Pored luteina i zeksantina, brokula sadrži i vitamin C koji je također važan za očno zdravlje.

Klice pšenice

Veoma su bogate vitaminom E koji je još jedan u nizu važnih antioksidansa. Vitamin E inače štiti oči od lošeg utjecaja slobodnih radikala, odnosno štiti ćelije od moguće oksidacije. Vitamin E također sprečava progres katarakte i naravno makularne degeneracije.

Mahunarke

Ovdje mislimo na gotovo sve namirnice iz porodice mahunarki, od graha, preko leblebije, pa sve do leće. Mahunarke su jedan od najjednostavnijih načina da u organizam unesete neophodne količine cinka. Cink pomaže otpuštanje vitamina A iz jetre koji se kasnije koristi u očnom tkivu. Nedostatk vitamin A jedan je od glavnih uzročnika problema s vidom.

Komentari