Vitamini B grupe iznimno su važni za normalno funkcioniranje našeg organizma. Odgovorni su za pravilan rad kardiovaskularnog sistema, imunološkog i probavnog sistema, te za zdravlje kože, kose i noktiju.

Vitamine B grupe organizam ne može sam proizvesti, pa ih treba svakodnevno uzimati prehranom. Najbolji izvori ovog vitamina su kvasac, iznutrice (prije svega jetra), cjelovite žitarice, mlijeko, jaja, meso, riba, zeleno lisnato povrće, banane, orašasti plodovi i mahunarke.

Ako niste znali, evo zašto su sve važni vitamini iz B grupe kako bi naš organizam pravilno funkcionirao:

Vitamin B1 – tiamin – ključan je za preradu ugljikohidrata, masti i proteina u organizmu te za rad srca i živčanog sistema. Izvori su: iznutrice (jetra), jaja, meso, cjelovite žitarice, pšenične klice, zeleno lisnato povrće, orasi, grašak, grah, kikiriki.

Vitamin B2 – riboflavin – također je nužan za stvaranje energije iz ugljikohidrata, masti i proteina te za disanje, vid i rast. Najviše ga ima u mliječnim proizvodima, jajima i mesu, a dobri su izvori i zeleno lisnato povrće, cjelovite žitarice i orašasti plodovi.

Vitamin B3 – niacin – veoma je važan za dobijanje energije iz glukoze, proizvodnju hormona te rad živčanog, krvožilnog i probavnog sistema. Izvori su: kvasac, mliječni proizvodi, jaja, meso peradi, riba, mahunarke, orašasti plodovi.

Vitamin B5 – pantotenska kiselina – direktno je uključena u proizvodnju energije, a važna je i za raspoloženje te uravnotežen nivo holesterola u krvi. Nalazi se u kvascu, jetri, ribi, mesu, jajima, cjelovitim žitaricama, povrću i voću.

Vitamin B6 – piridoksin – iznimno je važan za imunitet, stvaranje krvnih ćelija i hormona te za rad mozga i “biološki sat”. Izvori su: iznutrice (naročito jetra i bubrezi), puretina, tunjevina, kvasac, banane, grožđice, špinat, soja, jaja, mlijeko, krompir.

Vitamin B7 – biotin – nužan je za metabolizam ugljikohidrata, proteina, masti i aminokiselina te za rast ćelija. Izvori su: kvasac, iznutrice, žumance jajeta, gljive, banane, kikiriki, karfiol, mrkva.

Vitamin B9 – folna kiselina – ključna je za sintezu DNK, dakle izgradnju svih novih ćelija, pa je naročito važna u trudnoći. Učestvuje u stvaranju eritrocita (crvenih krvnih ćelija) i važna je za rad krvožilnog istema. Najviše je ima u zelenom lisnatom povrću, mahunarkama, citrusnom voću, pšeničnim klicama, cjelovitim žitaricama i mesu.

Vitamin B12 – cijanokobalamin – također učestvuje u sintezi DNK te u stvaranju eritrocita i proteina. Važan je za aktivnost živčanih ćelija i raspoloženje te za rad kardiovaskularnog sistema. Izvori su: riba i plodovi mora, meso, mlijeko i mliječni proizvodi, jaja.

Kolin i inozitol ubrajaju se u vitamine B kompleksa iako po strukturi nisu vitamini, ali na sličan način učestvuju u metabolizmu i prijenosu živčanih impulsa. Kolin se nalazi u jajima, soji, životinjskim masnoćama, zobenom brašnu i povrću. Izvori inozitola su hrana životinjskog porijekla, cjelovite žitarice i povrće.

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime