Za veliki broj ljudi izbor ukusne i zdrave hrane, koja se priprema u restoranima, može biti pravi izazov.

Ako niste sigurni šta biste pod svaku cijenu trebali izbjegavati naručivati, evo spiska kojeg su pripremili stručnjaci za zdravu prehranu.

Riječ je o namirnicama koje sadrže previše kalorija ili su premasne i loše tretirane, pa mogu negativno utjecati na zdravlje izazivajući nadutost, žgaravicu ili druge zdravstvene probleme.

Savjetuje se da ih ne naručujete čak ni ako su specijalitet kuće, jedino ako je jelovnik toliko mali da nemate izbora, a ne želite ostati gladni.

Salata od piletine

Porcija: 1.040 kalorija, 72 g masti, 3,470 mg natrija

Riječ salata ovdje igra glavnu ulogu. Ali, iza kulisa često se nalaze pržena piletina, masni umaci i sir. Takva salata ima jednak broj kalorija kao i posuda čipsa ili porcija sladoleda, a može sadržavati više od 25 posto masti.

Francuski tost i suho meso

Porcija: 1.130 kalorija, 20 g zasićenih masti, 1.780 mg natrija

Ovo restoransko jelo izrazito je popularno u Americi. Ako želite pojesti takav obrok, potrudite se da to bude za doručak ili u prvom dijelu dana kako biste do kraja dana stigli potrošiti barem dio kalorija. Naime, ovo jelo ima dovoljno kalorija za cijeli dan, obiluje zasićenim mastima i natrijem, pa će vas dugo držati sitima.

Pileći fajitas

Porcija: 1.300 kalorija, 47 g masti, 4.800 mg natrija

Pileći fajitas zvuči kao zdrav izbor, ali često se poslužuje s hrpom vrhnja, sira, zapečenog graha i pržene riže. Pojedete li sve, organizam vam sigurno neće biti zahvalan. Umjesto toga, izaberite papriku s roštilja, luk, piletinu i svježu salsu, a ograničite količinu na samo jednu tortilju.

Vegetarijanska pržena riža

Porcija: 1.090 kalorija, 19 g masti, 2.210 mg natrija

Mnogi često jedu kinesku kuhinju jer je ukusna i naizgled zdrava. No, nemojte se zavaravati. Vegetarijanska pržena riža može biti itekako kalorična. Umjesto toga, odaberite jela s puno povrća i smeđe riže, po mogućnosti kuhana na pari. Pojedite maksimalno pola šoljice riže i zatražite da stave umak sa strane.

Tjestenina Carbonara

Porcija: 1.570 kalorija, 113 g masti, 2.460 mg natrija

Pečeno meso, posebno piletina, može biti dobar izbor, ali ne ako je natopljena carbonara umakom. Ovaj umak najčešće se kombinira s tjesteninom, ali je često vrlo nezdrav. Ovaj obrok sadrži više kalorija nego šest krofni sa šećerom, pa ga pokušajte izbjeći.

Pizza s kobasicama

Porcija: 2.300 kalorija, 164 g masnoće, 4910 mg natrija

Pizza s kobasicom može predstavljati ozbiljan problem jer samo jedan njen komad može sadržavati preporučenu dnevnu dozu kalorija. Ako ne možete odoljeti pizzi, odaberite onu bez kobasice i s tanjim tijestom.

Trostruki sendvič

Porcija: 1.520 kalorija, 20 g zasićenih masti, 3.500 mg natrija

Čak i sendviči s puretinom ili piletinom mogu sadržavati tonu kalorija i zasićenih masti. Pitate se gdje se kriju te kalorije? U suhom mesu, siru, pecivu i umacima koji često sadrže vrhnje ili majonezu, a sastavni su dio sendviča koji mu daje bolji okus. Ako želite pojesti sendvič, odaberite jednostavnu verziju s puretinom, povrćem, nekoliko kriški avokada i bez dodatnih umaka.

Prženi krompirići

Porcija: 1,314 kalorija, 57 g masti, 1.327 mg natrija

Većina misli da je u redu pojesti malo prženih krompirića, ali varate se. Jedan veliki prženi krompir može imati više kalorija nego cijeli bijeli hljeb, uz dodatne nezdrave zasićene masti. Ako ne možete zamisliti život bez prženih krompirića, odaberite manje krompire, izbjegavajte velike količine ulja i „uštedjet“ ćete 788 kalorija.