Vjerovatno ste do sada puno puta čuli termine – balansirana prehrana. No, mnogi od vas ne znaju koje namirnice izbalansirana prehrana uključuje?

Nutricionisti ističu da se radi o načinu prehrane koji organizmu pruža dovoljno nutrijenata, kako bi on pravilno funkcionirao.

Kako biste znali da jedete zdravo, većinu kalorija koje unesete u organizam, trebale bi dolaziti iz: svježeg voća i povrća, cjelovitih žitarica, orašastih plodova, čistih proteina i mahunarki.

Osim toga, važno je i koliko kaloriju unosimo u organizam. Količina kalorija u namirnici mjera je za količinu energije koja se u njoj nalazi.

Kalorije se troše hodanjem, razmišljanjem, disanjem i ostalim važnim funkcijama.

Tokom dana u organizam bi se trebalo unijeti oko 2.000 kalorija, ali to zavisi od različitih faktora poput starosti, spola i fizičke aktivnosti.

Muškarci u pravilu trebaju unositi više kalorija od žena.

Ovo su odrednice američkog Ureda za poljoprivredu (USDA) koliko bi se kalorija trebalo dnevno unositi u organizam:

– Djeca od dvije do osam godina: 1.000 – 1.400 kalorijama.
– Djevojčice od devet do 13 godina: 1.400 – 1.600 kalorija.
– Dječaci od devet do 13 godina: 1.600 – 2.000 kalorija.
– Aktivne žene od 14 do 30 godina: 2.400 kalorija.
– Manje aktivne žene od 14 do 30 godina: 2.000 – 3.000 kalorija.
– Aktivni muškarci i žene iznad 30 godina: 2.000 – 3.000 kalorija.
– Neaktivni muškarci i žene iznad 30 godina: 1.600 do 2.400 kalorija.

Izvori kalorija

Izvor kalorija jednako je važan kao i broj kalorija koje konzumiramo. Nutricionisti kažu kako bismo trebali ograničiti potrošnju praznih kalorija, a to znači izbaciti namirnice koje imaju malu ili nikakvu prehrambenu vrijednost.

USDA definira prazne kalorije kao one koje dolaze iz šećera i čvrstih masti, kao što su: kobasice, kolači, sir, krofne, energetski napici, pizza, sladoled.

Zašto je balansirana prehrana toliko važna

Naše tijelo treba određene nutrijente, kako bi pravilno funkcioniralo. Bez njih tijelo je sklonije bolestima, infekcijama, umoru…

Djeca koja ne jedu pravilno mogu imati problema s razvojem, a loše prehrambene navike vjerovatno će njegovati ostatak života.

Američki centar za nauku objavio je četiri od 10 glavnih uzročnika smrti u SAD-u koji su uzrokovaninepravilnom prehranom. To su: bolesti srca i krvnih žila, rak, infarkt i dijabetes.

Kako jesti zdravo

Jedite namirnice koje ne sadrže previše masnoća i šećera, ali su pune vitamina, minerala i ostalih nutrijenata. Mediteranska prehrana jedna je od opcija s kojom ne možete pogriješiti. Ova vrsta prehrane uključuje visok unos povrća, voća, plave ribe, maslinovo ulje te nizak unos crvenoga mesa. U hranidbenoj piramidi ove prehrane temelje drže voće, povrće, cjelovite žitarice, maslinovo ulje, sjemenke, orašasto voće, grah, mahunarke…