Bilo da ste odlučili krenuti na dijetu, ili želite izbaciti toksine iz organizma, krajnje je vrijeme da shvatite koliko je dobro jesti sezonsko voće i povrće.

Voće i povrće, kome je sada vrijeme, puno je zdravije od uvoznog ili iz plastenika, za koje znate da mu trenutno nije vrijeme zrenja.

Sve kulture koje sada sazrijevaju pune su vitamina i minerala, koji su iznimni za zdravlje našeg organizma.

Zato, ako u svakoj svakodnevni jelovnik želite uvrstiti sezonke namirnice, evo koje je voće i povrće najbolje jesti u novembru:

Jabuke

Sezona jabuka na vrhuncu je. Sada su najzdravije i najukusnije. Sadrže jako malo zasićenih masti, holesterola i natrija. Dobar su izvor vitamina C i odličan izvor dijetalnih vlakana. Jabuke bismo trebali jesti svakodnevno, a možete ih pripremati na različite načine.

Avokado

Avokado je kremast i ukusan. Sadrži jako malo holesterola i natrija. Odličan je izvor nezasićenih masnih kiselina koje potiču zdravlje krvožilnog sistema. Dobar je izvor dijetalnih vlakana, vitamina C, K i folne kiseline. Avokado možete koristiti u pripremi različitih jela.

Kivi

Ovo je pravo malo čudesno voće. Sadrži jako malo zasićenih masti, holesterola i natrija. Dobar je izvor dijetalnih vlakana, vitamina E, kalija i bakra, a odličan izvor vitamina C i vitamina K. S obzirom na njegovu visoku nutritivnu vrijednost, u kiviju trebate uživati umjereno.

Narandže

Sadrži malo zasićenih masti, holesterola i soli. Dobar je izvor tiamina, folne kiselina i kalija, a odličan izvor dijetalnih vlakana i vitamina C. Narandža je savršena za jačanje imuniteta zbog pristupačnosti.

Kruške

Sezona krušaka sada je na vrhuncu i svakako ih trebate iskoristiti. Već u decembru neće biti toliko pristupačne, zdrave i ukusne. Sadrže jako malo zasićenih masti, holesterola i soli. Dobar su izvor vitamina C, a odličan izvor dijetalnih vlakana.

Limun

Limun je puno više od voća za pripremu limunade. Sadrži malo zasićenih masti, holesterola i natrija. Dobar je izvor folne kiseline i kalija, a odličan izvor vitamina C. Limun možete koristiti za pripremu raznih jela.

Grejpfrut

Sadrži jako malo zasićenih masti, holesterola i natrija. Dobar je izvor dijetalnih vlakana, a odličan izvor vitamina A i C. Okus grejpfruta velikom broju ljudi ne odgovara, zbog čega ga nemaju naviku konzumirati.

Nar

Sadrži jako malo natrija. Dobar je izvor vitamina A, K, kalcija i magnezija. Odličan je izvor dijetalnih vlakana, vitamina A, C i mangana. Nar je ukusan sam po sebi, bez ikakvih dodataka.

Dunja

Ugodnog je mirisa i okusa. Sadrži malo zasićenih masti, holesterola i natrija. Dobar je izvor dijetalnih vlakana i bakra, a odličan izvor vitamina C.

Artičoke

Sadrže malo zasićenih masti i holesterola. Dobar su izvor niacina, magnezija, fosfora i bakra, a odličan izvor dijetalnih vlakana, vitamina C, K, folne kiseline i mangana.

Cvekla

Cvekla sadrži malo zasićenih masti i holesterola. Dobar je izvor vitamina C, željeza i magnezija, a odličan izvor dijetalnih vlakana, folne kiseline, kalija i mangana. Cvekla je odlična za pripremu napitaka i odlično se slaže s bobičastim voćem.

Brokula

Brokula bez sumnje pripada najzdravijim namirnicama na svijetu. Sadrži malo zasićenih masti i kholesterola. Dobar je izvor proteina, vitamina E, tiamina, riboflavina, pantotenske kiseline, kalcija, željeza, magnezija, fosfora i selena. Odličan je izvor dijetalnih vlakana, vitamina A, C, K, B6, folne kiseline, kalija i mangana.

Kupus

Sadrži malo zasićenih masti i holesterola. Dobar je izvor tiamina, kalcija, željeza, magnezija, fosfora i kalija, a odličan izvor dijetalnih vlakana, vitamina C, K, B6, folne kiseline i mangana.

Mrkva

Sadrži malo zasićenih masti i holesterola. Dobar je izvor tiamina, niacina, vitamina B6, folne kiseline i mangana, a odličan izvor dijetalnih vlakana, vitamina A, C, K i kalija.

Prokulice

Sadrže malo zasićenih masti i holesterola. Dobar su izvor tiamina, riboflavina, željeza, magnezija, fosfora i bakra. Odličan su izvor dijetalnih vlakana, vitamina A, C, K, B6, folne kiseline, kalija i mangana. Prokulice su neobičnog, pomalo gorkastog okusa, ali to ne znači da ne možete u njima uživati.

Komorač

Sadrži malo holesterola. Dobar je izvor niacina, kalcija, željeza, magnezija, fosfora i bakra, a odličan izvor dijetalnih vlakana, vitamina C, folne kiseline, kalija i mangana.

Karfiol

Sadrži malo zasićenih masti i holesterola. Dobar je izvor proteina, tiamina, riboflavina, niacina, magnezija i fosfora, a odličan izvor dijetalnih vlakana, vitamina C, K, B6, folne kiseline, pantotenske kiseline, kalija i mangana. Karfiol je blagog okusa, pa se odlično slaže uz gotovo sve vrste mesa.