Omega 3 masne kiseline neophodne su za pravilan razvoj i funkcioniranje tijela. Manjak unosa omega 3 masnih kiselina uzrokuje niz različitih simptoma, a najčešće kognitivne poteškoće i hroničnu upalu u tijelu.

Ako ste primijetili prisutnost sljedećih simptoma, obavezno otiđite ljekaru o uzimanju suplemenata omega 3 masnih kiselina:

Depresija

Naučnici su ustanovili da osobe koje boluju od manjka omega 3 masnih kiselina imaju povećan rizik od nastanka depresije. Mozak koristi omega 3 masne kiseline za reguliranje rada neurona i proizvodnju i oslobađanje serotonina, hemijskog spoja koji je zaslužan za dobro raspoloženje.

Hronična upala i artritis

Istraživanja su pokazala da omega 3 masne kiseline imaju protivupalno svojstvo. U jednom istraživanju naučnici su sudionicima davali suplemente omega 3 masnih kiselina i nakon samo 75 dana osjećali su ublažavanje simptoma artritisa.

Debljanje

Omega 3 masne kiseline direktno utječu na rad tjelesnih ćelija. Manjak omega 3 masnih kiselina može usporiti metabolizam i uzrokovati debljanje. Adekvatnim unosom omega 3 masnih kiselina lakše ćete postići i zadržati zdravu tjelesnu težinu.

Srčane bolesti

U jednom istraživanju naučnici su ustanovili da čak 40 posto osoba, koje boluju od srčanih bolesti, imaju povišen nivo LDL holesterola. Omega 3 masne kiseline vrlo su učinkovite u smanjenju nivoa lošeg holesterola i istovremenom povećanju HDL holesterola. Omega 3 masne kiseline smanjuju hroničnu upalu, reguliraju nivo krvnog pritiska i smanjuju rizik od nastanka krvnih ugrušaka.

Kognitivne poteškoće

Omega 3 masne kiseline reguliraju rad neurona. Osobe koje boluju od manjka omega 3 masnih kiselina vrlo često imaju problema s pamćenjem, koncentracijom, učenjem i procesuiranjem novih informacija.

Pogoršanje zdravlja kože

Masne kiseline su odgovorne za održavanje zdravlja ćelijske membrane. Služe kao zaštita od vanjskih štetnih faktora. Omega 3 masne kiseline omogućavaju apsorpciju nutritivnih spojeva i eliminaciju štetnih toksina.

Hronični umor

Osobe koje boluju od hroničnog umora vrlo često ne unose adekvatnu količinu omega 3 masnih kiselina. Upalni procesi u tijelu uzrokuju smanjenje nivoa energije i povećanu potrebu za spavanjem. Za pravilno funkcioniranje organizma i stabilan nivo energije potrebno je unositi odgovarajuću količinu masti, a omega 3 masne kiseline definitivno su najbolji izbor.

Problemi sa zdravljem očiju

Omega 3 masne kiseline štite zdravlje očiju. Makularna degeneracija, suhoća oka i glaukom samo su neke od bolesti čiji nastanak možete spriječiti povećanjem unosa omega 3 masnih kiselina. U jednom istraživanju naučnici su ustanovili da osobe koje svakodnevno uzimaju riblje ulje imaju za 50 posto manji rizik od nastanka makularne degeneracije.
Riba i riblje ulje su najbolji izvori omega 3 masnih kiselina. Biljke su također jako dobar izvor omega 3 masnih kiselina, ali stručnjaci preporučuju da ih unosite putem masne ribe, ribljeg ulja ili suplemenata jer ćete tako unijeti obje vrste omega 3 masnih kiselina (DHA i EPA).

Neki od najboljih biljnih izvora omega 3 masnih kiselina su: sjemenke lana, chia sjemenke, špinat, sjemenke konoplje, karfiol, brokula, prokulice.