Jeste li znali da hrana koju jedemo utječe na cjelokupan organizam, ali i na naše genitalije.

Prema preporuci ljekara, sljedeće namirnice poboljšavaju zdravstveno stanje genitalija:

Kiseli kupus

Fermentirana hrana, poput kiselog kupusa ili kimchija, korejskog jela od povrća, prepuna je dobrih bakterija. Jedite i kiselu repu, jogurt i kefir, te tempeh (fermentiranu soju), što će doprinijeti zdravlju crijevne flore, ali i vagine, kaže integrativna ginekologinja Katherine Thurer, s Instituta Raby Northwesternu u Chicagu.

Čaj

Dok šoljica toplog čaja ne djeluje direktno na zdravlje vagine, to je pametna zamjena umjesto pijuckanja vina uz obrok ili desert.

– Mnogo je žalbi na gljivične infekcije oko praznika kada se ljudi prepuštaju alkoholu i slatkišima koji onda potiču njihov razvoj u tijelu – kaže dr. Thurer.

Naravno, previše vina i šećera može se konzumirati u bilo koje doba godine, ali ako je ovo hronični problem za vas, razmislite o načinima na koje možete smanjiti oboje.

Masna riba

– Masna riba obiluje velikim količinama omega-3 masnih kiselina. A esencijalne masne kiseline nalaze se u membranama svake ćelije u našem tijelu – kaže nutricionistička savjetnica Staci Small iz Indianapolisa.

Masna riba pomoći će kod suhoće vagine žena u menopauzi, kaže ona.

Jedite zato masniju ribu poput lososa dva puta sedmično (ili tunu, skušu, sardine) – ili pokušajte uključiti drugu hranu bogatu omega-3 koja nije riba, poput orašastih plodova. Preporučuje se i uzimanje visokokvalitetnog ribljeg ulja.

Jogurt

– Bogat probioticima, jogurt također može pomoći da se naša crijeva i genitalije nastane zdravim mikroorganizmima – kaže dr. Thurer.

Međutim, budući da šećer hrani loše bakterije u našem sistemu, držite se običnog jogurta i sami mu dodajte voće.

Avokado

Zdrave mononezasićene masti, koje sadrži avokado, orašasti plodovi i maslinovo ulje igraju ključnu ulogu u pomaganju tijelu da stvara spolne hormone. Ako su ti hormoni u disbalansu (primjera radu, ako su nivoi estrogena preniski), možete primijetiti da je ženski polni organ više suh nego obično, što seks može učiniti bolnim. Zato se nemojte bojati dobrih prehrambenih masnoća.

Jagode

Iako im nije sezona, znajte da jagode nude više vitamina C od narandže.

– Smatram da žene često ne dobivaju dovoljno vitamina C, iako je prijeko potreban za rad nadbubrežne žlijezde, koje proizvode i spolne hormone i hormone stresa, kortizola – kaže Small.

Osim toga, vitamin C igra ključnu ulogu u sintezi kolagena, koja je ključna za elastičnost mišića i tkiva u cijelom tijelu, uključujući i vaginu.

Jaja

Jedno jaje daje dobru dozu vitamina D. Usljed nedostatka vitamina D, veći je rizik za vaginalnu infekciju koja se zove bakterijska vaginoza (BV), možda zbog uloge vitamina u imunološkom sistema vagine.

U studiji iz 2015, dodaci vitamina D tokom 15 sedmica pomogli su izliječiti spomenutu bolest. Istraživači su zaključili da pomaže i u sprečavanju infekcija kod ljudi koji vitamin D uzimaju i u malim količinama. Posavjetujte se s doktorom oko uzimanja dodataka, a usput u jelovnik uključite više jaja.

Kelj

Kelj je izrazito bogat kalcijem i magnezijem, a ta dva minerala potrebna su za pravilan tonus i funkciju mišića, pa i onih u vagini. Međutim, mnoge žene imaju pomanjkanje u organizmu. Ostali izvori kalcija su mliječni proizvodi, dok magnezij možete naći u grahu i orašastim plodovima.

Voda

– Ako često pijete sokove i gazirana pića, to je još jedan razlog da u dnevni ritam više uključite običnu vodu. Umjetni šećer narušava crijevnu floru, pa kada ona nije „zdrava,“ nije ni vaša vagina – kaže dr. Thurer.

Cjelovite žitarice

– Ječam, cjelovita pšenica i ostale žitarice bogate su prebioticima. Njihova zdrava vlakna hrane dobre bakterije u našim tijelima kako bi ono moglo cvjetati – kaže Small.

Uz cjelovite žitarice, hrana poput voća i povrća, uključujući i banane i artičoke, drugi su izvori prebiotika.