Njemački nutricionisti ističu kako su jaja zdravija nego što se misli, posebno za stariju populaciju.

Pečena, kuhana, poširana…, jaja su često na jelovniku za doručak. Nisu na dobru glasu jer ih se smatra holesterolskim bombama.

Njemački nutricionisti tvrde da je to samo djelomično tačno.

Jedno jaje ima solidnu količinu holesterola, oko 400 miligrama u prosjeku.

Šef nutricionističkog odjela Dječije univerzitetske bolnice u Muenchenu, profesor Berthold Koletzko pojašnjava:

– Dvije trećine holesterola u krvotoku zapravo proizvodi sam organizam. Holesterol iz kokošijih jaja ima manju ulogu u metabolizmu nego što ljudi misle – kaže Koletzko.

No, nutricionisti kažu da treba pripaziti koliko ćete jaja pojesti.

Ističu da je ključ zdravlja uravnotežena prehrana, a ne potpuno izbacivanje pojedinih namirnica s jelovnika. Takav je slučaj i sa kokošijim jajima.

– Naša bi preporuka bila do tri jaja sedmično – rekla je glasnogovornica Njemačkog nutricionističkog društva (DGE) Antje Gahl.

To uključuje i jaja u drugim namirnicama poput hljeba, kolača, tjestenine ili majoneze.

Gahl priznaje da je teško izbrojiti koliko ih ondje ima i dodaje da nije strašno ako se ponekad malo premaši preporučena sedmična doza.

– Svako s visokim nivoom holesterola ili s nekim drugim kardiovaskularnim poremećajem morao bi se držati preporuke o maksimalno tri jaja sedmično – objašnjava Gahl.

– Zdravi pojedinci mogu ih konzumirati i više, kaže Koletzko, napominjući da ostatak prehrane mora biti uravnotežen.

Jaja nisu samo bogata holesterolom. Bogata su proteinima i vitaminom A, dobrim za oči, imunološki sistem i kožu.

Sadrže i lecitin, “hranu za mozak,” odnosno za živčani sistem. Zato su dobra za stariju populaciju, kaže Koletzko.

Mladi ili stari, pitanje jesu li jaja za vas zdrava ovisi i tome na koji su način pripremljena. Jaje prženo u ulju i servirano sa suhim mesom nikoga neće učiniti zdravijim.

I još jedan savjet – jaja treba dobro prokuhati ili ispeći, jer će to ubiti salmonelu.

Ako ih želite konzumirati sirova, budite sigurni da su svježa, a to se može probati tako što ćete ih staviti u čašu vode. Ostane li jaje na dnu, svježe je. Ako polako „izranja“ prema površini, treba ga prokuhati ili ispeći. Ako “izroni” na površinu odmah ga bacite.