Umjetni uzgoj namirnica koristi velike količine jemijskih tvari koje ugrožavaju biljke, ali i zdravlje. Ironično je, ali istinito, da su neke vrste voća i povrća najskuplje u doba kada su najmanje zdrave.

Kako biste jeli zdravo, uživali u svakoj namirnici i poštedjeli novčanik, donosimo vam popis namirnica koje su najukusnije, najjeftinije, i najzdravije u julu.

Krastavci

Sadrže malo zasićenih masnih kiselina, holesterola i soli. Dobar su izvor vitamina A, magnezija, fosfora i mangana. Odličan su izvor vitamina C, K i kalija. Krastavac je ukusan svjež i bez ikakvih dodataka. Najčešće se jede u kombinacijama s raznim povrćem kao salata.

Tikvice

Sadrže malo zasićenih masnih kiselina i soli, i jako malo holesterola. Dobar su izvor proteina, vitamina A, tiamina, niacina i fosfora. Odličan su izvor dijetalnih vlakana, vitamina C, K, riboflavina, vitamina B6, folne kiseline, magnezija, kalija i mangana. Tikvice su blagog okusa i odlično se slažu s gotovo svim jelima. Možete ih pripremati kao supu, umak ili zapeći kao prilog.

Paprike

U julu započinje sezona paprika. One su dobar izbor tiamina, niacina, folne kiseline, magnezija i bakra, a odličan izvor dijetalnih vlakana, vitamina A, C, K, B6, kalija i mangana. Paprike su ukusne svježe i bez ikakvih dodataka. Njihov okus je neobičan, gorkasto sladak.

Buranija

Buranija u julu značajno je jeftinije u odnosu na ostatak godine. Dobar su izvor proteina, tiamina, riboflavina, niacina, vitamina B6, kalcija, željeza, magnezija, fosfora, kalija i bakra. Odličan su izvor dijetalnih vlakana, vitamina A, C, K, folne kiseline i mangana. Mahune najčešće pripremamo kao varivo ili salatu.

Kukuruz

Sezona kukuruza tek počinje u julu. Sadrži malo zasićenih masnih kiselina, holesterola i soli. Dobar je izvor dijetalnih vlakana, tiamina i folne kiseline. Kukuruz možete pripremati na razne načine, ali ga u pravilu najčešće kuhamo ili pečemo.

Kajsije

Kajsije su definitivno ljetno voće. Dobar su izvor dijetalnih vlakana i kalija, a odličan izvor vitamina A i C. Kajsijama nisu potrebni nikakvi dodaci kako bi bile ukusne.

Trešnje

Trešnje su u julu najzastupljenije, najzdravije i najjeftinije. Sadrže jako malo zasićenih masnih kiselina, holesterola i soli. Dobar su izvor dijetalnih vlakana i vitamina C.
Smokve

Odličan su izvor dijetalnih vlakana, kalcija, bakra, kalija, mangana, željeza i cinka. Također su dobar izvor vitamin A, K i E. Sezona smokava u julu tek započinje. Odličnog su okusa, osvježavajuće su i mogu se pripremati na razne načine.

Breskve

Također su ljetno voće, a zbog osvježavajućeg djelovanja, pripadaju grupi omiljenog ljetnog voća. Sadrže jako malo zasićenih masnih kiselina, holesterola i soli. Dobar su izvor dijetalnih vlakana, vitamina A, niacina i kalija, a odličan izvor vitamina C.

Nektarine

Slične su breskvama, a glavna razlika je u kori. Za osobe koje nisu ljubitelj hrapave kore breskvi, nektarine su odličan izbor. Sadrže malo zasićenih masnih kiselina, holesterola i soli. Dobar su izvor dijetalnih vlakana, vitamina A, niacina i kalija, a odličan izvor vitamina C.