Lukša Jakobušić iz Dubrovnika, vlasnik ONE Suite hotela, koji je International Hospitality Awards proglasio najboljim novootvorenim hotelom u istočnoj i centralnoj Evropi, počasni je gost prvog InHoReCa Confest koji se, u organizaciji marketing agencije “Altermedia” i magazina “InHoReCa”, održava u Sarajevu.

Bila je to prilika da razgovaramo sa ovim uspješnim čovjekom o procesu nastanka i razvoju hotela, ali i o digitalnoj transformaciji u službi gosta.

Jer, ONE Suite osim vrhunskog ugođaja, posjeduje mobilnu aplikaciju uz pomoć koje gosti otvaraju vrata sobe, naručivaju u sobu, komuniciraju s osobljem hotela, otvaraju garažu, pristupaju bazenu ili teretani, planiraju i bookiraju izlete…, a nastao je sasvim slučajno!

– Nisam ovo planirao, stvari su se događale svojim tokom – započinje priču Jakobušić ističući da se on ranije čak nije ni bavio ugostiteljstvom ili hostelijerstvom.

Nekada nije imao ništa. Bilo je to u godinama nakon rata, ali, to nije obeshrabrilo njega i njegovu porodicu da počnu ispočetka. Počeli su prodavati rasvjetna svjetla, pa je biznis na njihovu sreću brzo napredovao. Tako su od zarađenog novca kupili zemljište u Srebrenom, gdje je sada hotel.

– A planirali smo sasvim drugi biznis. Nakon više od 20 godina poslovanja željeli smo napraviti poslovno-stambenu zgradu, u koju bi preselili urede naše firme, a ostalo iznajmljivali ili prodavali. Bilo je to 2008. godine kada se kriza još nije naslućivala. Međutim, lokalne su vlasti promijenile GUP i morali smo ići na izgradnju apartmana. Nakon što je projekat jako dugo stajao, prijavili smo se za sufinansiranje iz fondova Evropske unije. Tada smo saznali da novac možemo dobiti samo ako se registriramo kao hotel. To smo napravili i dobili od Evropske unije ozbiljan novac. U jednom trenutku se baviš trgovinom, elektromaterijalima, rasvjetom, a u drugom trenutku već imaš hotel. Zanimljivo zar ne – priča Jakobušić.

Činjenica je, kaže, da on dođe kao primjer da bilo ko može napraviti hotel, da nije nužno da imaš neko zaleđe, ili novac. Ipak, svoj uspjeh pripisuje mogućnosti da čita znakove pored puta, upornosti, ali i sreći koja ga je poslužila. A o novcu, tvrdi, nikada nije razmišljao kao o primarnom cilju.

– Emocija je bila moja vodilja na putu do uspjeha, novac nikako. Ni sada nemam novca, on dođe kao produkt svega. Novac je krajnji produkt, morate slijediti neki san, onda nema greške. Jer meni i ako ne uspijem sa ovim, ja ću ispočetka krenuti nešto novo. Nisam planirao praviti hotel, ali, ako vidiš da ne ide po tvojim planovima, onda se prilagodiš. Bitno je da budete strpljivi i spremni, a mislim da čovjek dobija prilika onoliko koliko je spreman preuzeti odgovornost – podcrtava Jakobušić.

A kako je njegov hotel uspio osvojiti visoku 9,7 ocjenu na Bookingu?

– Išao sam putem i sve sam gledao. Sve što mi je smetalo pokušao sam promijeniti. Gledao sam sa strane korisnika, ne sa strane vlasnika. Ne mislim da smo nešto posebno uspješni, ali imamo ocjenu 9,7 koja je najveća za Dubrovnik. I nagrada za najbolji novootvoreni hotel koju smo dobili značajna nam je jer ona nije kupljena. Došla je kao potvrda da ono što smo uradili ima smisla. Lakše je kada dođe priznanje sa strane – pojašnjava.

Za kraj nam otkriva da kada bi pravio drugi hotel, vjerovatno bi sve radio drugačije.

– Štedio bih, sada nisam – kroz smijeh je zaključio naš sagovornik.