Salata uz glavno jelo i voćna salata kao međuobrok ili desert odlična je izbor tokom ljetnih vrućina, ali i inače da ubacite voće i povrće u svakodnevni jelovnik.

Lagane su, osvježavaju i ono što je najvažnije opskrbljuju naš organizam tvarima, vitaminima i mineralima, koji čuvaju naše zdravlje.

Evo nekoliko razloga zašto bi salatu trebali jesti svaki dan:

Više vlakana

Prehrana koja sadrži vlakna pomaže u snižavanju nivoa holesterola i sprečava konstipaciju (zatvor). I ne samo to, uz vlakna ćete se osjećati više sitima, jesti manje, a možda i izgubiti poneki kilogram.

Obilje antioksidansa

I voće i povrće obiluje hranjivim tvarima te doprinosi očuvanju zdravlja. Ako često jedete zelenu salatu uz dodatak ostalog sirovog povrća, nećete imati problema sa vitaminima C i E, likopenom i beta karotenom. Također, antioksiandi štite organizam od djelovanja slobodnih radikala.

Brojne studije povezale su prehranu koja obiluje voćem i povrćem s nižim rizikom od bolesti, posebno raka. Pritom posebno dobru „zaštitnu“ ulogu imaju paprike, paradajz, mrkve, jabuke, šljive i jagode.

Uz manje kalorija brže se zasitite

Ako želite skinuti suvišne kilograme, obrok počnite zelenom salatom. Istraživanja su pokazala kako nas započinjanje obroka s niskokaloričnim jelom brže zasiti i smanjuje ukupan unos kalorija. Ipak, pripazite na dresing za salatu koji može obilovati kalorijama.

Dobre masnoće

Zdrave masnoće (a sadrže ih, primjera radi maslinovo ulje, avokado ili orašasti plodovi) koje kombinirate uz voćnu ili povrtnu salatu pomažu tijelu u apsorbiranju fitohemikalija, poput likopena iz paradajza i luteina iz tamnog povrća.Također, italijansko istraživanje pokazalo je kako prehrana koja uključuje sirovo povrće i maslinovo ulje pozitivno utječe na životni vijek.

Evo dva recepta za osvježavajuće ljetne salate: 

Salata sa piletinom i narandžom

Potrebno je: pola kelerabe, jedan paradajz, jedan krastavac, jedna paprika, jedan pileći file (manji), šoljica badema, malo susama, jedna rotkvica, nekoliko listova zelene salate, jedna narandža i jedan žumanac.

Preliv: so, biber, malo svježe majčine dušice, 1 dcl jogurta, pola kašičice senfa, malo soka narandže ili jabukovog sirćeta po želji, maslinovo ulje.

Postupak pripreme:

Zelenu salatu dobro oprati, osušiti i izrezati na veličinu po želji.

Blanširati paradajz, oguliti mu koru, odstraniti košpice i narezati na kockice.

Oguliti rotkvicu, krastavac i kelerabu i narezati. Papriku narezati na trakice, narandžu oguliti i narezati na kriščice.

Bademe krupno samljeti u sjeckalici ili ih narezati na krupnije komade.

Piletinu začiniti solju i biberom, uvaljati u umućeni žumanac, a potom mu smjesu susama i badema.

Popržiti na ulju, pustiti da malo odstoji, a zatim narezati na tanke kriške.

Povrće i piletinu staviti u zdjelice i začiniti prelivom kojeg ste pripremili sastavljajući navedene namirnice.

Borovnice, dinja i lubenica u salati

Potrebno je: 500 g lubenice, 500 g dinje, 200 g svježih borovnica, 2 kašike meda, 1 kašika nasjeckane nane, sok od pola limuna.

Postupak pripreme:

Lubenicu i dinju prepolovite, odstranite im košpice, pa čisto meso narežite na kockice ili izdubite kuglice pomoću kašike za dinju. Borovnice properite i ocijedite.

Posebno pomiješajte med, nanu i sok od limuna, pa smjesom prelijte voće. Neka se salata hladi najmanje 30 minuta, a zatim je ohlađenu rasporedite u prikladne zdjelice ili poslužite efektno u čamcima od dinje.