Mnoga do sada provedena istraživanja pokazalu su da se najviše debljamo tokom zimskih mjeseci. Razlozi su različiti, od toga da u hladnim mjesecima jedemo kaloričniju i težu hranu, do toga da se zimi manje krećemo nego tokom ostalih mjeseci u godini.

Gomilanje kilograma vremenom može dovesti do pretilosti i brojnih zdravstvenih problema.

Debljanju smo naročito skloni tokom novogodišnjih praznika, kada su trpeze bogatije nego obično, a mnogima je teško odoljeti raznim slanim i slatkim delicijama.

Na svu sreću, postoje trikovi kojima možemo izbjeći praznično prejedanje i tako smanjiti šanse za povećanjem tjelesne težine.

Pa krenimo redom:

Brojite svaki zalogaj

Najbolji trik za umjereno jedenje je brojanje svakog zalogaja. Zalogaj može biti i kanape. Prilikom uzimanja svakog kanapea, stavite čačkalicu u džep i postavite sebi granicu.

Pojedite nešto prije odlaska na zabavu

Ako na zabavu idete siti, manja je vjerovatnost da ćete doći u napast isprobati sve delicije i na kraju se prejesti.

Preusmjerite pažnju

Nemojte zabavu gledati samo kao priliku za konzumiranje hrane. Uživajte u društvu prijatelja ili u plesu. Usredotočite se na bilo šta osim hrane i kaloričnih alkoholnih napitaka.

Nadmudrite sami sebe

Ako je poslužen švedski sto, uzmite najmanji tanjir i birajte jednostavnija jela. Svježe voće, povrće i koktel od škampa odličan su izbor. Pripazite na kalorične umake.

Usporite tempo

Jeste li se ikada ograničili na to da ćete jesti samo prvih pola sata prilikom dolaska na zabavu? To je pogrešno. Obično u takvim situacijama pojedemo više nego što smo planirali. Radije usporite tempo i dobro sažvaćite svaki zalogaj. Nakon svakog zalogaja odložite kiašiku ili vilkišku. To bi vas trebalo usporiti.

Ograničite alkohol

Izbjegavajte alkohol u većim količinama. Osim što ima puno kalorija, pod utjecajem alkohola teže ćete kontrolirati apetit.

Ne jedite hranu dok kuhate

Ponekad ćete morati probati šta ste skuhali, ali ograničite to. Stavite zalogaj u pola kašičice i to bi trebalo biti dovoljno da primijetite nedostaje li neki začin.

Birajte deserte

Kada je riječ o desertima, budite oprezni i izbirljivi. Birajte manje zalogaje i uzmite samo ono što vam izgleda senzacionalno.

Donesite vlastitu poslasticu

Ako idete na zabavu, ponesite vlastiti niskokalorični desert i držite se njega.

Šetnja je ključna

Napravite novu tradiciju za praznike. Organizirajte porodičnu šetnju. Osim što ćete izgubiti dodatne kalorije, šetnja će vas odvući od stola prepunog primamljivih delicija.