Odjeća nije samo nešto čime ćemo prekriti tijelo. Ona je, kažu oni koji o njoj nešto više znaju, način komunikacije, nešto putem čega šaljemo poruku o svojim stavovima i ponašanju.

Mnoge kompanije pozabavile su se izgledom svojih zaposlenika i pooštrile kodekse oblačenja na radnom mjestu. Uvedene su i specijalne kontrole i kazne za prekršioce diktiranih pravila.

Tako je u mnogim firmama zabranjeno dolaziti na posao u mini skunji, topu, šorcu, bermudama, imati otkivene dijelove oko struka, nositi sandale, japanke…

Ali, poslovno odijevanje ne čini samo odjeća koju nosimo, kaže Amna Kunovac Zekić. To je, ističe naša poznata modna dizajnerica i kostimogrtafkinja, cjelokupni styling koje većina poslova, koje ljudi obavljaju u okviru svoje profesije, podrazumijeva.

Kunovac Zekić: Kod žena toliko je puno segmenata stylinga, da se veoma lako može dogoditi greška

– Kada kažem styling, mislim, ne samo na odjeću, nego i na frizuru, šminku, obuću i modne dodatke. Očekivanja nekih firmi po tom pitanju su rigoroznija, dok neke profesije dopuštaju ležerniji izgled. Negdje su ta pravila pisana u pravilnicima, a negdje se samom vrstom posla očekuju od zaposlenika – kaže Kunovac Zekić.

Naša sagovornica ističe kako je muškarcima, po tom pitanju, puno lakše.

– Muškarci mogu prekršiti pravila dobrog ukusa lošim kombinacijama i ružnim detaljima, ali što se tiče kanona poslovnog oblačenja, uglavnom im se ne može prigovoriti. Kod žena toliko je puno segmenata stylinga, da se veoma lako može dogoditi greška – napominje Kunovac Zekić.

U nastavku Amna navodi neka od osnovnih pravila poslovnog dress-coda. Naravno, kreativnije i vještije žene lako će prekršiti sljedeća stroga pravila, a da i dalje budu odjevene kako treba.

Pa, krenimo redom:

Pristojnost, prije svega

Prvo što je važno jeste pristojnost, odsustvo potcrtavanja seksualnosti. Duboki dekoltei, pripijena odjeća, providne tkanine, kratke suknje i haljine i duboki prorezi na njima prvo je što treba izbaciti.

Budite umjereni

Vrišteće, preupadljive boje, krupni dezeni i sjajne, svjetlucave tkanine uglavnom nisu dobrodošli u poslovnom okruženju.

Oprezno s nakitom

Krupni nakit jarkih boja i sjaja, ali i neumjerena količina nakita, svakako treba izbjegavati. Ostali modni dodaci poput šešira, cipela, čarapa, rukavica, šalova također, moraju biti umjereni i primjereni dnevnom odijevanju u poslovnom okruženju.

Šta obuti

Obuća ne može biti ekstremna, platforme, kristali i šljokice ostavite za večernji izlazak. Obuća ukrašena takvim detaljima nije za posao.

Kakva frizura

Frizura treba biti uredna, ekstremne boje, poput pink i zelene, ali i raščupana kosa ili skupljena u neuredne frizuru, pokvarit će cijeli izgled, i poslati poruku da ste neprofesionalni, površni i nesigurni za saradnju.

Ne pretjerujte sa šminkom

Poslovna šminka treba biti diskretna. Ruž može biti jači, ali samo ruž.

Uredni nokti

Povedite računa o hiogijeni ruku i noktiju. Nokti trebaju biti umjerene dužine. Ako su kratki možete ih namazati jačom ili tamnijom bojom laka, ali ako su duži boja mora biti diskretnija.

Svjesnost ozbiljnosti posla kojim se bavite i toga koliko će vaš izgled utjecati na to kako vas ljudi doživljavaju i prihvataju, prva je stvar, kažu iskusni menadžeri, na koju biste trebali misliti.

– Dobar ukus dobrodošao je, a on podrazumijeva odabir klasičnijih štofova, umjerenijih boja koje, osim osnovnih – crne, sive i teget plave – mogu uključivati i puder, bež, zagasitije zelene, bordo, ljubičaste, ali i neke druge boje i nijanse koje su elegantne i ne upadaju u oči. Što se tiče vrste odjeće, na prvom mjestu su kostimi i odijela, ali i haljine, kombinezoni te razne kombinacije suknji ili hlača sa košuljama, bluzama i tunikama. Prilikom kombiniranja važno je da one budu harmonične i da su boje i dezeni usklađeni – naglašava Kunovac Zekić.

Volite li šarene stvari, poput suknje ili sakoa, ostalo mora biti jednobojno i mora smirivati šarenilo tog komada odjeće.

– Jake boje u poslovnom okruženju poželjne su samo kao akcenti. Diskretan nakit, kvalitetna i elegantna obuća, jednostavna klasičnija torba i lijepo usklađena odjeća, sigurno će utjecati na to da vas klijenti, kolege i poslovni partneri shvataju ozbiljnije, slušaju pažljivije i cijene vaš odnos prema poslu – zaključuje Kunovac Zekić.