Razvoj interneta i društvenih mreža je umnogome unaprijedio i olakšao život ljudima. Osim komunikacije koju je uprostio, pojedincima je omogućio da vještine, kreativnost, umijeće i talenat koji iz nekog razloga nisu uspjeli pokazati kroz tradicionalan način zaposlenja, kroz internet platforme prikažu većoj i široj publici.

Pojam influensera je do prije nekoliko godina bio relativno nepoznat na našim prostorima, no danas predstavlja, može se slobodno reći, brzo razvijajuće zanimanje koje ljudima donosi i respektabilnu zaradu, ali i popularnost među ciljnom skupinom pratilaca.

I dok su prvobitno osmišljene kao vid zabave, društvene mreže, među kojim svakako prednjači Instagram, na kojima influenseri objavljuju postove, fotografije, video snimke s godinama su se uobličile u biznis sa visokim primanjima, a tim ljudima su omogućile, uz zaradu, pristup luksuznim proizvodima te putovanja širom svijeta, a o kojima ljudi prosječnog zanimanja i plate u našoj zemlji mogu samo da sanjaju.

Najutjecajniji ljudi na društvenim mrežama u svijetu broje stotine miliona pratilaca, pa su zbog te činjenice popularni na jedan poseban, većini građanstva nejasan način. Bosanskohercegovački influenseri, pak, nemaju stotine miliona pratilaca, ali ipak oni najpoznatiji i najpopularniji, prema njihovim riječima, mogu lagodno živjeti od ovog posla.

Dvije najpopularnije Bosanke na Instagramu su Hana Hadžiavdagić-Tabaković i Sabrina Tubić, modna blogerica i YouTuberka iz Kalesije, koja je poznata kao “bosanska Kim Kardashian”. Sabrina Tubić blogom se bavi šest godina, a zadnje četiri od njega i zarađuje.

Na Instagramu je prati više od 700.000, dok na YouTubeu više od 207.000 pratilaca.
Poznata influenserica Hana Hadžiavdagić Tabaković svake sedmice objavama na društvenim mrežama skreće pažnju javnosti na sebe. Na Instragramu ima skoro 450.000 pratilaca.

– U Bosni uvijek idem prva. Od Instagrama se može živjeti ako si Hana Hadžiavdagić. Ja sam prije svega javna osoba. Mene Instagram nije napravio javnom osobom, niti su ljudi preko Instagrama saznali za mene. Na društvenim mrežama sam nastavila put kojim sam išla. Svi se sjećaju stranice dernek.ba, gdje sam bila najpopularnija, imala najviše galerija i komentara. Onda je krenuo Facebook 2006. godine, Instagram je nastavak svega, a od kojeg dobro živim. Imam svoje dvije firme. Jednu za stranu, jednu za domaće tržište. Radim sa velikim svjetskim i domaćim brendovima. Izdvojila bih “Rolex”, “La Prairie”, “CM”, “Planika”, Care namještaj… Kada su u pitanju influenserice iz BiH, izdvojila bih Sabrinu Tubić koja je veoma uspješna i lijepo živi od Instagrama, te Anu Bavrku koja je više televizijska voditeljica. Ja više ne radim na televiziji. Ovo je sada moj isključivi posao – kaže Hana Hadžiavdagić.

Velikim brojem pratilaca na Insagramu mogu se pohvaliti i Lejla Hajrović, supruga nogometnog reprezentativca Izeta Hajrovića, koju prati 154.000 ljudi, Ana Bavrka 77.000, Šejla i Lejla Ramović, sestre supertalentovane pjevačice Džejle Ramović, koje imaju više od 60.000 pratilaca , a približno isti broj ima i Erna Saljević.