“Svako jutro jedno jaje organizmu snagu daje.” Koliko ste ovo do sada puta čuli. I zaista je tako, a u to nas uvjeravaju i stručnjaci za prehranu, ali i ljekari.

Jaja organizmu daju dovoljno vitamina, vlakana, proteina i željeza. Možete ih pripremiti na bezbroj načina, a evo i razloga zašto biste ih trebali dodati doručku i ručku.

Čuvaju vid

Jaja su bogata jakim antioksidansima zeaksantinom i luteinom koji štite oči od lošeg utjecaja UV zraka te smanjuju rizik od nastanka očne mrene. Skuhajte nekoliko jaja navečer kako bi ujutro imali zdrav doručak, ili ih čuvajte u frižideru kako bi uvijek pri ruci imali nešto zdravo pojesti.

Smanjuju osjećaj gladi

Ne samo da će jaja vašem doručku ili ručku dodati puno esencijalnih hranjivih tvari, nego će i umanjiti želju za slatkom, prženom i masnom hranom.

Poslastica za one na dijeti

Jedno jaje sadrži oko 70 kalorija, pa su stoga važan dio niskokalorične prehrane. Jedno istraživanje pokazalo je da su pretili ljudi, koji su za doručak jeli dva jaja, izgubili 65 posto više težine nego žene koje su ujutro jele pecivo. Proteini u jajima brže zasite i produžuju osjećaj sitosti, a to znači da ćete manje biti u napasti posegnuti za grickalicama ili zavirivati u frižider.

Smanjuju rizik od raka

Jaja su jedan od najboljih izvora nutrijenta kolina – jedno jaje sadrži oko 30 posto dnevne preporučene doze. Istraživanja su pokazala da su žene koje su unosile velike količine kolina imale 24 posto manje šanse za oboljenje od raka dojke. Kolin se nalazi uglavnom u žumancu, tako da slobodno možete izbaciti bjelanjac prilikom pripremanja omleta.

Sadrže najkvalitetnije bjelančevine

Jaja se smatraju jednim od najkvalitetnijih prirodnih izvora bjelančevina (proteina) i esencijalnih masnih kiselina, koje su ključne za mnoge funkcije u organizmu, uključujući rast i razvoj tjelesnih tkiva te normalan rad mišića i živaca.

Upravo zbog visokog udjela proteina jaja se preporučuju kao idealan doručak koji daje zdravu energiju. Dobro je znati da daju duži osjećaj sitosti, pa se tako smanjuje žudnja za hranom tokom dana.

Jačaju mozak

Opet moramo spomenuti kolin, nutrijent koji igra važnu ulogu u razvoju mozga i jačanju memorije te tako smanjuje šanse za razvoj Alzheimerove bolesti. Ako posao od vas zahtijeva puno koncentracije, pobrinite se da na dan pojedete dva jaja.