Radi preciznosti određivanja stepena uhranjenosti, osmišljena je tablica indeksa tjelesne mase po kojoj se možemo vrlo brzo orijentirati i zaključiti kakva nam je količina masti.

Dovoljno je znati težinu i visinu i lako ćemo zaključiti u kojem se dijelu tablice nalazimo.

Kako izračunati indeks tjelesne mase

Formula određivanja ove vrijednosti – težinu u kilogramima podijelimo s visinom u metrima (primjera radi, osoba ima 70 kilograma, a visoka je 1,84 metara, kako bismo odredili indeks tjelesne mase, podijelimo vrijednost 70 sa kvadratom visine (1.84 x 1.84), dobijamo vrijednost 20.67).

Pretila je svaka osoba koja ima BMI viši od 30, a pretjerano uhranjena je svaka osoba koja ima BMI viši od 24,9.

Normalno je uhranjen svako ko ima BMI između 18.5 i 24.9, a vrijednost BMI ispod 18.5 također je patološka i govori nam da se radi o pothranjenosti.

Zastarjela metoda

Danas je BMI ipak pomalo zastarjeli način određivanja optimalne tjelesne težine.
Postoje nova, preciznija ispitivanja sastava tijela, na temelju kojeg se određuje postojanje pretilosti (uređaji koji analiziraju segmentni sastav tijela).

Neko ko ima dobar mišićni sastav i normalnu količinu vode u ćelijama može imati veći indeks tjelesne mase od osobe koja ima mnogo više masnoća i manje mišićne mase.