Nije tajna da antioksidansi čuvaju naše zdravlje, a njihova učinkovitost naročito je vidljiva u sprečavanju oštećenja bubrega i drugih tkiva, te da čak mogu zaustaviti i napredovanje nekih bolesti bubrega.

Oksidativni stres i upalni procesi u organizmu vežu se uz brojne kronične i degenerativne bolesti, uključujući karcinom, Alzheimerovu bolest i dijabetes. Oksidativni stres je stanje u organizmu koje se javlja kada slobodni radikali nadvladaju mehanizme antioksidativne zaštite organizma.

Mnoge namirnice bogate antioksidansima uključene su u ciljanu prehranu za bubrežne bolesnike i odličan su izbor za pacijente na dijalizi i osobe sa hroničnom bolesti bubrega.

Evo koje su to namirnice:

Borovnice

Plodovi obiluju antioksidansima od kojih su najistaknutiji antocianini – spojevi koji voću i povrću daju plavu, ljubičastu i crvenu boju. Istraživanja su pokazala da borovnice pomažu u snižavanju nivoa LDL (lošeg holesterola), sprečavaju oksidaciju holesterola i njegovo stvaranje, učvršćuju zidove arterija i pomažu u održavanju normalnog krvnog pritiska.

Jagode

Sadrže polifenole, od kojih su najistaknutiji antocijan i kvercetin. Antocijan daje jagodama bogatu crvenu nijansu te ujedno pomaže u smanjenju rizika od srčanog udara. Kvercetin je prirodno protuivupalno sredstvo i pomaže u smanjenju rizika od ateroskleroze. Jagode su također izvrstan izvor vitamina C i mangana, kao i vlakana.

Brusnice

Bogate su fitonutrijentima koji imaju dokazana antioksidativna, protivupalna i protivtumorska svojstva.

Dokazana je učinkovitost brusnica u borbi protiv infekcije mokraćnog sistema zahvaljujući proantocianidinu, koji djeluje kao barijera i sprečava množenje bakterija u urinarnom traktu.

Umak od brusnica i sok od brusnica najčešći su oblici proizvoda od brusnice na tržištu, međutim, brusnice pružaju najviše antioksidativnih prednosti ako se konzumiraju svježe.

Crvena paprika

Od svih paprika, crvena ima najveću koncentraciju vitamina C koji je je moćan antioksidans topiv u vodi. Tijelo koristi vitamin C u sintezi kolagena, primarnog strukturnog proteina koji služi u očuvanju zdravlja kože i krvnih žila. Crvena paprika također je dobar izvor vitamina A, vitamina B6, folne kiseline i vlakana. Sadrži i manje količine kalija i zdravih masnoća.

Karfiol

Obiluje vitaminom C i manganom, a sadrži i cijeli niz fitonutrijenata koji pomažu u borbi protiv oksidativnog stresa. Njegove protivupalne i kardiovaskularne zdravstvene koristi proizilaze iz vitamina K, omega-3 masnih kiselina i glukorapanina. On se pretvara u sulforafan, koji aktivira protivupalno djelovanje i može pomoći u zarastanju oštećenih krvnih žila.

Jabuke

Poznato je da su jabuke korisne za kardiovaskularno zdravlje, a to se pripisuje hranjivim tvarima u ovom voću – velikim udjelom polifenola i vodotopivih vlakana. Polifenoli u jabuci djeluju kao antioksidansi i imaju nevjerovatnu sposobnost ograničavanja oksidacije masti. Oksidacija masti koje oblažu zidove krvnih žila glavni je faktor rizika za razvoj ateroskleroze i druge poteškoća sa srcem. Također, konzumacijom jabuka smanjuje se nivo lošeg holesterola u krvi.

Kupus

Sadrži vitamin C, mangan i polifenole, koji su snažni antioksidansi. Crveni kupus sadrži polifenol antocijanin, spoj koji crvenom kupusu daje raskošnu crvenu nijansu. Također se pokazalo da suzbija upalne procese koji su glavni faktori rizika za razvoj bolesti srca. Kupus je također dobar izvor vitamina K, vitamina B6, folne kiseline i vlakana. S niskim udjelom kalija čini savršeni dodatak prehrani bubrega.

Maslinovo ulje

Izvrstan je izvor mononezasićenih masnih kiselina, koje se odavno vežu uz prevenciju raka, smanjenje rizika od srčanih bolesti i promjene imunološkog i upalnog odgovora organizma. Najistaknutija od mononezasićenih masnih kiselina je oleinska kiselina jer sprečava oksidaciju lošeg holesterola (LDL). Oksidirani LDL tvori naslage u krvnim žilama koje su glavni faktor rizika za aterosklerozu. Maslinovo ulje također je bogato vitaminom E, karotenoidima i polifenolima, koji svi djeluju kao antioksidansi te pomažu u borbi protiv oksidativnog stresa i usporavaju proces starenja organizma.

Riba

Dobar je izvor kvalitetnih proteina kao i omega-3 masnih kiselina koje imaju snažno protivupalno djelovanje. Upala u tijelu može oštetiti krvne žile i povećati rizik od razvoja bolesti srca. Ostale kardiovaskularne koristi povezane s omega-3 masnoćama uključuju snižavanje nivoa triglicerida i krvnog pritiska, sprečavanje zgrušavanja krvi i nepravilnog rada srca te smanjenje rizika za moždani udar i zatajenje srca.

Crveni i bijeli luk

Luk sadrži kvercetin koji sprečava oksidaciju masnih kiselina u tijelu, a bogat je i vitaminom C, koji pomaže u borbi protiv slobodnih radikala. Spojevi sumpora u bijelom luku daju mu intenzivan okus i miris, ali također štite zdravlje srca. Bijeli luk također je bogat izvor vitamina C, B6, mangana i selena.