Najveća je u svojoj klasi, izgledom dominira na cesti, ima najbolje motore, i po svemu je drugačija od ostalih… Možda bi se u najkraćem baš ovako mogla opisati – “kona” – najnoviji Hyundai model automobila, koji je nastao da, prije svega, privuče mlađe zaljubljenike u četverotočkaše, jer unutar vozila nalaze se sve android aplikacije i gadgeti, bez kojih mladi danas ne mogu zamisliti život.

U neke od ovih epiteta mogla se uvjeriti i naša ekipa koja je danas u ugodnom ambijentu hotela Pino Nature na Trebeviću prisustvovala prezentacija novog Hyundai modela.

FOTO: J. BRUTUS

Radi se o prvom mini SUV automobilu B-segmenta Hyundai Motor Corporation, koji je, kako nam je kazala Amra Makan, Marketing PR menager firme Hyundai Auto BiH, napravio veliki bum u Evropi, a nešto slično očekuje se i u našoj zemlji.

– “Kona” ima zaista jedinstven i samouvjeren stil koji će privući ljude. Ono što bi istakla je to da ona nije vozilo isključivo za dame. U njemu će se jednako dobro osjećati i muškarci, jer 1.6 turbo motor dostiže snagu od 177 KS – kazala je Makan i dodala da se cijena automobila kreće od 36 do 61.000 KM, zavisno od toga šta kupac bude želio da se od opreme nađe u njegovom vozilu.

Jovica Pantović, servis trening menager u Hyundai Auto BiH, posebno je istakao “konu” sa pogonom na sva četiri točka 1.6 turbobenzin koja je, kako kaže, automobil bez mane.

– Model dostiže maksimalnu brzinu više od 200 kilometara na sat. Motor 177 KS sa turbomjenjačem ubrizgava od nula do 100 KM/h za samo osam sekundi. Zajedno sa sedmostepenim mjenjačem i duplim kvačilom, te prenosom na sva četiri točka, “kona” daje snagu i staloženost da se bez ikakvih problema savladaju gradske ulice, ali i seoske ceste.

Jovica Pantović

– DCT mjenjač kombinuje ekonomičnost u potrošnji goriva i zabavnu vožnju kao kod ručnog mjenjača sa udobnostima automatskog mjenjača. U ponudi je i manji, ali ipak snažan motor 1.0 T-GDI sa 120 KS i pogonom na prednja dva točka. Dolazi sa ručnim mjenjačem sa šest stepeni prenosa, optimizovanim za veću ekonomičnost u potrošnji goriva – naglasio je Pantović.

Jedinstven i moderan vanjski dizajn

Dinamičan i agresivan vanjski dizajn automobila, naglašen je, prije svega, na prednjem dijelu vozila, gdje dominiraju dvije odvojene svjetlosne grupe i nova, tzv. “Kaskadna Gril” maska. U tanka dnevna svjetla (DRL) smješteni su pokazivači smjera. Svi ovi detalji, zajedno sa zaštitnim oblogama jasno dokazuju Koninu spremnost na ekstremne aktivnosti njenih vlasnika.

Kao i prednji dio, i stražnji ima dvije odvojene svjetlosne konfiguracije što automobilu daje dodatnu jedinstvenost i originalnost. Kočiona svjetla, pokazivači smjera i svjetlo za vožnju unazad, smješteni su u posebnoj grupi koja je okružena zaštitnim oblogama koje počinje na C-stupu.

Stilski profil automobila s velikim točkovima i kratkim prevjesima jasno oslikava sportski karakter te veliku stabilnost vozila pri velikim brzinama.

Prostrani interijer pruža udobnost i praktičnost

Jedinstven dizajn vanjskog dijela prenesen je i u unutrašnjost vozila. Bez obzira na dimenzije automobila i niske krovne linije, “kona” nudi najbolji i najprostraniji interijer u svojoj klasi.

Nova kompaktna platforma razvijena je kako bi korisnicima pružila istinski osjećaj vožnje u SUV modelu, a povišeni položaj sjedenja osigurava bolju vidljivost za vozača i dodatno povećava udobnost na dužim putovanjima.

Dizajneri su posebnu pažnju posvetili optimizaciji unutrašnjosti kako bi dodatno povezali prtljažni prostor i tako odgovorili zahtjevima kupaca s aktivnim životnim stilom. Stražnja sjedišta se preklapaju u dva nivoa kako bi se dodatno olakšao utovar bicikla ili opreme za golf.

Nova platforma za veću snagu i performanse

S novom kompaktnom SUV platformom, razvijenom za “konu,” Hyundai Motor postavlja nove standarde učinkovitosti za kompaktni SUV segment. Dizajn pogonskog sklopa optimiziran je kako bi se stvorila kompaktna platforma koja može osigurati sistem pogona na četiri točka , a da se pritom zadrži veliki prostor u unutrašnjosti.

Nova “kona” se nudi s više benzinskih motora različitih izlaznih snaga – ovisno o tržištu. 2.0 litarski MPI Atkinson motor ima snagu 149 KS, i od 0-100 km/h ubrzava za 10 sekundi, s maksimalnom brzinom od 194 km / h. Motor je uparen sa automatskim mjenjačem sa šest stepeni prijenosa. Maksimalni obrtni moment od 179 Nm postiže se pri 4.500 obrtaja u minuti.

1.6T-GDI motor ima 177 KS, 0-100 km /h ubrzava za 7,7 sekundi i dostiže maksimalnu brzinu od 210 km /h.Ovaj motor ima maksimalni obrtni moment od 265Nm i to u rasponu od 1.500 do 4.500 o / min,i uparen s mjenjačem s dvostrukom spojkom sa sedam stepeni prijenosa (7DCT).

Osim 1.6T-GDI motora, kupci se mogu odlučiti i i za Hyundaijev reducirani 1.0 T-GDI turbo trocilindrični motor s ručnim mjenjačem sa šest stepeni prijenosa. KONA s ovim 120 KS snažnim motorom do 100 km/h ubrzava za 12 sekundi dok mu je maksimalna brzina 181 km/h. Maksimalni obrtni moment je 172 Nm i postiže se u rasponu od 1 500 do 4000 o/min.

Aktivni sigurnosni sistemi

Aktivni sigurnosni sistemi, koji “konu” postavljaju u vrh klase, uključuju sistem za izbjegavanje sudara (Forward Collision-Avoidance Assist, FCA), koji koristi kameru i radar na prednjoj strani automobila za rano otkrivanje neposrednog sudara. Još sistema također, koriste kameru s prednje strane kako bi povećali sigurnost, a to su: sistem upozorenja prelaska vozne trake (LKA), upozorenje na umor vozača (DAW).Sistem RCCW upozorava vozača na sve prepreke prilikom vožnje unazad, s posebnim akcentom na kretanje drugih automobila.

Pet zvjezdica za Konu

Hyundai “kona” osvojila je maksimalnih pet zvjezdica na EuroNCAP testu sigurnosti. S rezultatima koje je postigla na ovom testu, ubraja se kao jedno od najsigurnijih vozila u klasi u četiri kategorije: odrasli putnici, djeca, zaštita pješaka i sigurnost.