Malo je dizajnera u svijetu koji su svoje kreacije imali priliku pokazati na Fashion Week-u u Parizu. Belmi Tvico Stambol to je pošlo za rukom dva puta do sada – prvi put prošle godine u oktobru, u sklopu Showrooma, kada je predstavila kolekciju za proljeće/ljeto 2018, pod nazivom “Infinity”, i drugi put ove godine, početkom marta, predstavljajući modele iz te iste kolekcije za jesen/zimu 2018/19.

Iza toga su godine, mjeseci i sati iscrpljujućeg rada, koji je rezultirao kvalitetom i posebnošću, što je presudilo da Belma dobije poziv da učestvuje na ovom najprestižnijem modnom događaju u svijetu.

Belma pored skica za novu kolekciju proljeće/ljeto 2019. koja treba giti završena do kraja jula FOTO: MUHIDIN ŽIVOJEVIĆ

– Nije to bilo predstavljanje revijalnog, nego izložbenog karaktera, a tamo dolaze predstavnici najpoznatijih modnih magazina i najveći modni kupci na veliko iz cijelog svijeta. Sretna sam što sam mogla razgovarati sa mnogim urednicima tih magazina koji su nevjerovano dobro informisani o svemu što se u domenu mode događa na cijeloj planeti.

– Većina njih za moj rad kazala je da je to spoj umjetnosti i mode, dakle, da to nije samo moda, što mi puno znači, jer sam još kao djevojčica imala slikarske izložbe, i uvijek mi je želja bila da to dvoje povežem. Čak me je nekoliko njih nazvalo “rainbow girl” – da sam jako kolorična. To im se svidjelo, jer ipak, živimo u vremenu crno-bijelog svijeta. Malo je života oko nas, sve izgleda tmurno. Kad pogledate revije mnogih dizajnera one su poprilično mračne. Ko ima mogućnost čitati umjetnost samu i slike, može i u modi razumjeti u kakvom su duševnom stanju kreativci – kaže Belma na početku razgovora za naš portal.

Pronašli smo je u njenoj radioni, smještenoj u starom dijelu Sarajeva, i na trenutak “odmakli” od silnih skica, crteža, materijala, polugotovih kreacija za predstojeću kolekciju proljeće/ljeto 2019.

Elie Saab u društvu naše dizajnerice

Otkriva nam kako je tokom boravka u Parizu imala priliku sresti se i razgovarati sa jednim od svojih najdražih dizajnera Elie Saabom.

– Nažalost nije imao vremena vidjeti kolekciju. Razgovarali smo kratko. Bio je iznenađen da sam uopće iz Bosne, Sarajeva… Beirut, grad iz kojeg on dolazi, i Sarajevo imaju puno kulturoloških sličnosti, to su gradovi koji su prošli slične sudbine, mjesta gdje se spajaju Istok i Zapad…

Jedan od modela koji je izlagan u Parizu

U moru pozitivnih kritika, sa kojima se vratila iz francuske prijestolnice, naša dizajnerica posebno je ponosna na one koje su isticale da su joj modeli odlično skrojeni i jako dobro sašiveni.

– Naveli su kako to danas nedostaje mnogim mladim dizajnerima. Kazali su mi da posjedujem tu zanatsku odliku da je sve besprijekorno skrojeno i sašiveno, te da me taj odnos prema bojama čini posebnom i drugačijom od ostalih. Moja platna i materijale nazivali su slikarskim platnom, a ne proizvodom. Naravno, to donekle ne čudi, jer sam bojama posvetila posebno pažnju. U tom domenu sarađujem sa umjetnicom Taidom Jašarević, jako priznatom u Japanu, ali i širom svijeta, tako da sada imam svoje originalne materijale.

Modne kritičera u Parizu Belma je oduševila i multipraktičnošću svojih kreacija, jer se neki njeni modeli mogu nositi na više načina.

Belma se iz Pariza i Milana vratila sa brojnim pozitivnim kritikama

– Svidjelo im se što u svakoj svojoj kolekciji imam barem četiri, pet modela koji se međusobno mogu miksati, čime dobijate sedam ili osam odjevnih kombinacija. Dakle, ponudila sam mogućnost da se jedan proizvod može nositi na više načina. Naravno, to se može pripisati našem podneblju i ekonomskoj situaciji koja ovdje vlada. Međutim, time su kupci bili posebno oduševljeni jer su kazali kako i oni svojim klijentima sada mogu ponuditi zanimljiva rješenja.

Početkom marta, prije drugog odlaska u Pariz, Belma je bila i na trodnevnom Showroomu u Milanu. Njeni modeli, po drugi put, izašli su u magazinu “Collezioni”, zbirci koju nijedan dizajner, koji želi ostaviti trag u svjetskoj modi, ne propušta.

Belmini modeli po drugi put izašli su u prestižnom magazinu “Collezioni”

– Moram se pohvaliti da sam i tamo prošla odlično. Ono što mi je važno jeste da su mi otvoreno kazali na kom tržištu me vide. Za neka tržišta, na koja sam željela otići, bez ustezanja su mi rekli da sam ih davno prevazišla.

Belma nije krila oduševljenje što je njenu haljinu na ovogodišnjem Filmskom festivalu u Cannesu nosila francuska glumica Julie Judd.

Julie Judd na crvenom tepihu u Cannesu

– Upoznale smo se na mom prvom Showroomu u Parizu. Bila je zatečena onim što radim. Potječe iz umjetničke porodice. Njena mama je slikarica, a i Julie jako dobro slika. Izrazila je želju i došla na prezentaciju mog rada u Galeriji “Java” u Sarajevu. Uzeli smo joj mjere i dogovorile se za haljinu. Već tada sam doživjela crveni tepih u Cannesu, Julie u haljini koju sam kreirala, nervozu, euforiju, ponos.

Belma se u Parizu upoznala i sa jednom od deset najboljih stilistica u svijetu koja joj je kaže, ponudila da se njeni modeli nađu i na crvenom tepihu u Hollywoodu.

– Poziv je uslijedio prije godinu, ali kako sve sama radim, niti mogu fizički sve stići, niti finansijski iznijeti taj projekat, tako da je to još uvijek na čekanju. Vidjet ćemo u budućnosti šta će biti. Željela bih da se moje kreacije nađi i na američkom tržištu.

Tvico Stambol: Željela bih da se moje kreacije nađu i na američkom tržišu

Ovih dana Belma i njen tim užurbano rade na novoj kolekciji za proljeće/ljeto 2019, koja najkasnije treba biti završena do kraja jula, jer u septembru sa njom ponovo odlazi u Grad svjetlosti.

– U kolekciji preovladavaju pastelne nijanse sa prilično smirenim dezenima, ali ne garantujem da do kraja neće biti i jakih, intenzivnih boja. Sve zavisi od raspoloženja. Ne želim biti u kalupu, i dok stvaram želim zadržati slobodu, bez obzira na neke okvire koji se moraju ispoštovati. Mogu reći da će dominirati haljine i kombinezoni, bit će i poslovnih odijela koji su neizbježni, jer sam ih počela raditi iz potrebe zbog stalnih klijentica.

U svojim kreacijama spaja umjetnost i modu

Tokom razgovora Belma nije mogla sakriti razočarenje ravnodušnošću određenih institucija u BiH od kojih je očekivala pomoć tokom odlaska u Pariz. Naročito je to kaže, bilo izraženo kada je drugi put odlazila u francusku prijestolnicu.

– Bukvalno su me podržale dvije osobe i to su Abdulah Skaka, gradonačelnik Sarajeva i Mirvad Kurić, ministar kulture i sporta Kantona Sarajevo. Oni su prepoznali moj talenat, trud i rad. Svi ostali su me ignorisali, to boli, ali se, nakon nekog vremena, naviknete. Možda je i moja greška što šutim i radim. Ovo je ogroman korak kojim u najboljem svjetlu prezentiram, ne samo sebe, nego i svoju zemlju. Ogroman korak i za pojedince koji dolaze iz puno bogatijih zemlja. Uvjerena sam da će u narednim godinama modna i tekstilna industrija u BiH zaživjeti u pravom smislu riječi i zapošljavati veliki broj ljudi. Mogu sa sigurnošću tvrditi da je to naša budućnost. Ali, sada stvari idu sporo. Pokušavam se izboriti, jer zarađivati u BiH, a ulagati u inostranstvu jako je teško. To su dvije nespojive stvari. Sreća je što postoje banke i krediti, i ako imate dovoljno hrabrosti i ludosti, a ja ih imam, možete dalje za svojim snovima – kazala nam je na kraju razgovora Belma Tvico Stambol.