Nastala davne 1999. godine prema tekstu Josea Sanchisa Sinisterra, u režiji Roberta Raponje, predstava “Ay, Carmela” sinoć je na sceni matične kuće, Sarajevskog ratnog teatra SARTR, proslavila veliki jubilej – 20. rođendan.

Aplauzi i ovacije odzvanjale su dvoranom ove teatarske kuće, a oduševljena publika, po ko zna koji put, nagradila je sjajnu glumačku igru Selme Alispahić, Dragana Jovičića i Jasenka Pašića zahvaljujući kojima je “Ay, Carmela” postala dugovječna, a zajedno sa njom i važna antifašistička poruka.

Predstava je više puta obišla Bosnu i Hercegovinu, tačnije igrala je u 25 gradova, a 48 igranja imala je na gostovanjima (Hrvatska, Italija, Švedska, Češka, Slovenija, Srbija, Makedonija, Austrija, Crna Gora, Francuska i Velika Britanija).

Uz “Ay, Carmelu” odrasle su brojne generacije, a mnogi su kroz nju zavoljeli teatar.

– Toliko je bilo lijepo vidjeti punu salu dragih ljudi i vjernih pratilaca “Ay, Carmele”. To je poseban doživljaj. Sretni su ljudi i glumci koji dožive ovako nešto. Igrat ćemo je dok dišemo, dokle se može, dok nas služi pamet. A sada nas čekaju gostovanja u regiji i dalje po svijetu – kazao nam je Dragan Jovičić.

Njegova partnerica, Selma Alispahić, ističe da je “Ay, Carmela” u zadnjih 20 godina odnjegovala vrlo sofisticiranu publiku.

– Jako puno mladih ljudi dolaze da gledaju predstavu jer znaju i osjećaju da je to predstava koja nudi apsolutni teatarski kvalitet. Ona nije odlična samo u teatarskom smislu, ona ima i širi društveni značaj, i to je u pravom smislu angažirani teatar. Sinoć je bilo mnogo ljudi koji su sa nama i sa predstavom ostarili. Moram da kažem da se takav aplauz dugo nije čuo na bh. teatarskim scenama i mislim da je to jedna lijepa potvrda onome što smo radili u posljednjih 20 godina – naglasila je Alispahić.

“Ay, Carmela” obilježila je ideju i život Sarajevskog ratnog teatra SARTR, njegovu repertoarsku politiku da u kontinuitetu djeluje angažirano, da se bavi temama koje nas se tiču, da se bavi kulturom sjećanja, ali i da podstiče ljude da razmišljaju o svakodnevnici u kojoj je njihovo mišljenje veoma bitno.

– “Ay, Carmela” je raritet, ne samo na sceni bh. teatara, nego i u regiji, Evropi i svijetu. Jako je malo primjera predstava koje u kontinuitetu igraju 20 godina, tako da je ovo nešto čime se može ponositi ne samo bh. teatar nego i država – zaključila je Alispahić.

“Ay, Carmela” je priča o glumačkom i ljubavnom paru (Carmeli i Paulinu), o glumcima, histrionima, zabavljačima, varijetetskim umjetnicima koji su u okolnostima Španskog građanskog rata primorani igrati predstavu kao posljednju milost za vojnike, ratne zarobljenike koje fašisti sutradan namjeravaju strijeljati. Predstava je intimna i sentimentalna hronika sjećanja te srdačna počast umjetničkoj časti i dostojanstvu, ljudskosti i moralnom kvalitetu kolektivne antifašističke svijesti.